וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנולד שוורצנגר השקיע בסטארט אפ הישראלי סלגייד

רן דוידוב

13.8.2003 / 16:07

כך עלה מהצהרת ההון של כוכב הקולנוע המבקש להיבחר למושל קליפורניה; סלגייד מפתחת טכנולוגיה לאיתור לווייני; שוורצנגר משקיע גם במניות מיקרוסופט וסיסקו ובחברות נדל"ן


כוכב הקולנוע הבינלאומי, ארנולד שוורצנגר, שהכריז לפני מספר שבועות על מועמדותו לתפקיד מושל קליפורניה, השקיע בסטארט אפ הישראלי סלגייד (Cellguide). כך עולה מהצהרת ההון שהגיש.

סלגייד היא חברה המפתחת טכנולוגיה ייחודית לאיתור לווייני (GPS). הטכנולוגיה מאפשרת איתור מהיר ומדויק של מכשירים ניידים (דוגמת טלפונים סלולריים, איתוריות וארגוניות ממוחשבות), ותשמש בעתיד למתן שירותים מתקדמים דוגמת הספקת מידע מקוון תלוי מיקום, איתור כלי רכב וילדים אבודים, ועוד.

סלגייד הוקמה על ידי יוצאי מערכת הביטחון ובראשה עומד מייסדה, יוסף ניר. בין המשקיעים הנוספים בחברה ניתן למצוא את סמסון קפיטל, וכן את קרן קאפ ונצ'ר של מיכה אנגל.

בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא את סוכנות החלל האירופית והצלב האדום. ענקיות השבבים מוטורולה וטקסס אינטרומנטס הנן שותפות אסטרטגיות של החברה, המתכוונת להתחיל ולמכור את מוצריה בשנה הקרובה בשוק היפאני.

ארנולד שוורצנגר הוא המועמד המוביל היום לתפקיד מושל קליפורניה, לאחר שהכריז על רצונו להשתתף בבחירות במקרה שהמושל גריי דייויס יודח. בסקרים האחרונים זכה שוורצנגר ב-25% מתמיכת אזרחי קליפורניה, והוא מוביל על פני כל המתמודדים האחרים.

במסגרת הפיכתו למתמודד פוליטי, נדרש שוורצנגר להגיש הצהרת הון כללית המפרטת את נכסיו ושוויים במונחים גסים, בכפולות של 10. הצהרת ההון של שוורצנגר ודיווחי המס לא חושפים בפני תושבי קליפורניה את שוויו האמיתי, אולם הם מראים שהוא צבר עושר גדול והשקיע אותו במגוון רחב של מניות, קרנות, שותפויות ונדל"ן.

מלבד השקעתו בסלגייד השקיע השרירן גם במיזמים טכנולוגיים נוספים, בין היתר בקרן ההון סיכון מנלו פארק שאחד ממייסדיה הוא ג'ף יאנג. שוורצנגר מחזיק גם במניות סיסקו ומיקרוסופט.

שוורצנגר הוא אף הבעלים של שתי חברות השוות יותר ממיליון דולר: אוק פרודקשנס (בתחום הסרטים) והחברה לפיתוח גוף Pumping Iron America (בבעלותו סימן רשום של Pumping Iron). יש לציין כי חרף מודעתו הרבה לגוף ולבריאותו, החזיק הכוכב למשך זמן מסוים במניות ענקית הסיגריות פיליפ מוריס, הימור שעלה לו בהפסד של 23 אלף דולר.

בתחום הנדל"ן יש לשוורצנגר לפחות חמישה מיזמים בשווי של מיליון דולר האחד: מיין סטריט פלזה ומיין סטריט 812 בסנטה מוניקה; סקרין פרטנרס (המושקעת בתיאטראות איי.אס); AMC אוהיו ונצ'רס (קניון באיסטון, אוהיו); וסורנטו מסה ריל אסטייט אינווסטורס בסן דייגו.

דרישה נוספת ממתמודד פוליטי היא להשוות את זמן החשיפה שלו בכלי התקשורת לזה של מתמודדים אחרים, ובשל כך לא יוכלו רשתות השידור בקליפורניה להקרין את סרטיו בתקופה שעד הבחירות. כך תימנע מתושבי קליפורניה הצפייה בסרטים כמו "שליחות קטלנית", "שוטר בגן ילדים", "זכרון גורלי", "תאומים" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully