וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת מסחר מעורבת בוול סטריט חרף עלייה חדה במכירות הקמעוניות ודו"חות טובים של המגזר הקמעוני

רן דוידוב

13.8.2003 / 16:54

וול מארט יורדת בכ-1% למרות שדיווחה על זינוק של 20% ברווחיה; אפלייד מטריאלס יורדת קלות לאחר שנסוגה מתחזיותיה לרבעון הנוכחי; אינטרפבליק יורדת בכ-2%



עלייה חדה מהצפוי במכירות הקמעוניות ומספר דו"חות חיוביים מן המגזר הקמעוני אינם מצליחים למשוך את שוק המניות לעליות, ומדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק נסחרים מעט לאחר הפתיחה ביציבות.



המכירות הקמעוניות בארה"ב זינקו בחודש יולי בקצב מהיר בהרבה מן הצפוי, נתון שעתיד להגביר את הציפיות להאצת ההתאוששות הכלכלית של המשק הגדול בעולם. המכירות הקמעוניות עלו ב-1.4% ל-317.19 מיליארד דולר, לעומת תחזית לעלייה של 0.9%. גם נתוני חודש יוני תוקנו כלפי מעלה בידי משרד המסחר האמריקאי, והסתכמו בעלייה של 0.9%.



וול מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה על זינוק של למעלה מ-20% ברווחיה הרבעוניים, הודות לשיפור במכירות חטיבת Sam's Club והתרחבות מואצת בשוקי חוץ. חרף זאת יורדת מנייתה ב-0.8%.



ברבעון השני, שהסתיים ב-31 ביולי, רשמה החברה בעלת מחזור המכירות הגדול בעולם רווח נקי של 2.44 מיליארד דולר, או 56 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 2.02 מיליארד דולר, או 45 סנט למניה, בתקופה המקבילה. בניכוי רווחים מפעילויות שהופסקו הסתכמו רווחי החברה ב-52 סנט למניה. על בסיס זה עמדה החברה בתחזיות השוק. בשבוע שעבר העלתה וול מארט את תחזית הרווח למניה מ-49-51 סנט ל-52 סנט הודות למכירות טובות מהצפוי בחודש יולי.



קמעונאית נוספת, רשת התכשיטים ומוצרי היוקרה טיפאני (סימול TIF), דיווחה על גידול מרשים ברווח הרבעוני תוך שהיא גוברת על תחזיות האנליסטים. בנוסף אישרה החברה מחדש את תחזית הרווח השנתית, ומנייתה עולה בכ-2%.



גם רשת חנויות הכלבו פדרייטד (סימול FD) גברה על תחזיות האנליסטים לרבעון השני, ואישרה מחדש את תחזית הרווח השנתית - אולם מנייתה נסוגה ב-0.8%.



קבוצת הפרסום השנייה בגודלה בעולם, אינטרפבליק (סימול IPG), דיווחה על מעבר להפסד נקי, ונסוגה מתחזית הרווח השנתית בעקבות תוכנית הארגון מחדש הכואבת במהלכה מצויה החברה וחולשת שוק הפרסום העולמי. מנייתה יורדת בלמעלה מ-2%.



החברה דיווחה על הפסד נקי של 13.5 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, ברבעון השני. זאת לעומת רווח נקי של 109 מיליון דולר, או 29 סנט למניה, בתקופה המקבילה. הכנסות החברה נותרו כמעט ללא שינוי ברמה של 1.5 מיליארד דולר, אולם ההכנסה האורגנית - הנמדדת במונחי מטבע אחיד ומתייחסת לפעילויות ארוכות טווח - ירדה ב-3%.



אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, יורדת ב-0.3% לאחר שדיווחה על מעבר להפסד של 37 מיליון דולר ברבעון הכספים השלישי, ואמרה כי רווחיה ברבעון הנוכחי יחמיצו במקצת את תחזיות האנליסטים. עם זאת, בשורת הפרופורמה רשמה החברה רווח קל שעלה על תחזיות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully