וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנית הכרמל סידרה לאמפל את הרבעון השני: עברה לרווח נקי של 10.2 מיליון דולר בעקבות מימוש מניות

שירלי יום-טוב

13.8.2003 / 14:53

ברבעון המקביל דיווחה על הפסד נקי של 9.2 מיליון דולר וברבעון הקודם הסתכם ההפסד ב-2.2 מיליון דולר; רשמה רווח הון של 20 מיליון דולר בגין מימוש מניות גרנית הכרמל



חברת ההחזקות אמפל שבשליטת יוסי מימן דיווחה היום על רווח נקי של 10.2 מיליון דולר או 46 סנט למניה ברבעון השני בהשוואה להפסד נקי של 9.2 מיליון דולר ברבעון המקביל והפסד של 2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. את המעבר החד לרווח נקי בהיקף זה ניתן לייחס בעיקר לרווחיה של אמפל ממכירת ניירות ערך בהיקף של כ-25.4 מיליון דולר במהלך הרבעון. חלק הארי של רווחי הון אלו, 20 מיליון דולר, נרשם על רקע מימוש השקעתה של אמפל בחברת גרנית הכרמל , מהלך אותו החלה החברה ברבעון השני והמשיכה בו לתוך הרבעון הנוכחי.



אמפל, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-55 מיליון דולר משקיעה בחברות שפעילותן בישראל או הקשורות לישראל. תיק החברה כולל השקעות בעיקר בתחומי התקשורת, אנרגיה, נדל"ן, תיירות ופנאי, היי-טק ופיננסים. הכנסותיה של החברה ברבעון השני הסתכמו ב-31 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



ג'ק (טאטו) ביכיו, מנכ"ל אמפל, ציין כי "הרווח הנקי שאנו מציגים ברבעון השני הוא אבן דרך נוספת באסטרטגיה שאנחנו נוקטים במהלך השנה האחרונה להשבחת שווי תיק האחזקות, כמו גם עדות לשמרנות החשבונאית לפיה מוצג ההון העצמי של החברה. המימוש של חלק מהחזקתנו במניות גרנית הכרמל, מכירת כל החזקתנו במניות רבוע כחול ומימוש החזקות נוספות, ציבוריות ופרטיות, הם עדות למאמצינו לנצל מצבי שוק ולייצר ערך לבעלי המניות של אמפל. אנחנו נחושים להמשיך וליישם את האסטרטגיה של החברה, הממוקדת בהצפת שווי של נכסים ובהפניית המשאבים הכספיים והניהוליים לביצוע השקעות חדשות".



גרנית הכרמל מוחזקת בשיעור של 10.4% על ידי אמפל לאחר המימוש האחרון בתחילת יולי בו נמכרו מניות תמורת 83 מיליון שקל. גרנית מייבאת ומפיצה מוצרי נפט, דלק, שמנים וגז באמצעות חברות הבנות סונול ישראל וסופר גז ועל פי הערכות, בכוונתה של אמפל לממש לבסוף את כל החזקתה בחברה. לאחר המימוש האחרון התחייבה אמפל שלא למכור מניות נוספות של גרנית ב-4 החודשים הקרובים או לפני שמחיר המניה יגיע לרמה של כ-7.2 שקלים. כיום עומד המחיר על 6 שקלים.

נכון לסיום הרבעון השני היקף הנכסים של אמפל הסתכם ב-343.8 מיליון דולר וההון העצמי הסתכם ב- 113.4 מיליון דולר בהשוואה ל-323.7 מיליון דולר ו-100.2 מיליון דולר בהתאמה, נכון לסיום 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully