וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הכספים של נייר חדרה: לקריסת טפנוקים לא תהיה השפעה על מאזן הכוחות בענף; אם פרוקטר & גמבל יחליטו להמשיך להילחם - נילחם

ניצן כהן

13.8.2003 / 13:54

"הפעילות הפראית של פרוקטר & גמבל בלעה את נתח השוק של סנו וטפנוקים; גם אנחנו נפגענו מהפראות שלהם אבל הגיבוי של קימברלי קלארק ומפעלי נייר נתן לנו עוצמה"



מנהל הכספים של קבוצת נייר חדרה , ישראל אלדר, העריך היום כי עתידה של מלחמת המחירים בין החברה, שהיא יצרנית החיתולים האגיס, לבין פרוקטר & גמבל, יצרנית החיתולים "פאמפרס" - תלוי למעשה בפרוקטר. "אם המתחרים יחליטו להמשיך להילחם אזי תהיה מלחמת מחירים שתשפיע על התוצאות של כולם. במידה שהם יחליטו שהגיעו לנקודת האיזון, התוצאות העתידיות תהיינה סבירות". אלדר הוסיף כי בתקופה האחרונה פורסמו ידיעות שפרוקטר החליטה להעביר את המלחמה מחזית המחירים לחזית הפרסום - אם זה נכון התוצאות ברבעונים הבאים יהיו סבירות.



היום דיווחה חברת נייר חדרה על התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה. התוצאות היו חיוביות. מהחברה נמסר כי תוצאות הפעילות של חוגלה, שמייצרת גם את המותג "טיטולים" וגם את מותג האגיס ומוצרי נייר, היו חיוביים. "החברה שיפרה ברבעון החולף גם את היקפי הפעילות שלה וגם את שורת הרווח הנקי", ציין אלדר.



אתמול פורסם דבר קריסתו של מפעל טפנוקים שנמצא בבעלות קיבוץ עמיר, בעקבות חובות של 270 מיליון שקל. מנהל הכספים של נייר חדרה, החברה המתחרה, טען כי מצער לשמוע על מפעל ישראלי יצרני שמעסיק עובדים וקורס בתקופה כזו. לטענת אלדר, הסיפור בשוק החיתולים החל עם כניסתה של פרוקטר & גמבל, כניסה שמוגדרת על ידו ככניסה פראית לשוק. "חוגלה לא נפגעה בנתח השוק עם הכניסה של פרוקטר, כשפרוקטר נגסה בעיקר בפלחי השוק של סנו וטפנוקים", אמר אלדר והוסיף כי "לקריסת טפנוקים לא תהיה השפעה על מאזן הכוחות בענף".



"גם אנחנו נפגענו מהכניסה הפראית של המתחרים והדבר קיבל ביטוי בנתונים הכספיים. אבל לנו היתה את העוצמה בגיבוי שהעניקו קימברלי קלארק ומפעלי נייר - זה עזר לנו ליצור בידול. זה נתן לנו כוח אבל בהחלט נפגענו", הוסיף אלדר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully