וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: גלעד שרון לא ימסור המסמכים בפרשת סיריל קרן עד להכרעה הסופית בערעורו

ברוך קרא

13.8.2003 / 13:32

נציג המדינה, עו"ד גל לברטוב: גלעד שרון לא אמר בחקירתו שהוא שומר על זכות השתיקה מהחשש להפללה עצמית, אלא מהחשש להפללת אחיו ואביו וזכות כזאת אינה מוקנית בחוק

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שלי טימן, קיבל בצהריים (רביעי) את ערעורו של גלעד שרון, וקבע כי הוא לא יחויב להפקיד את המסמכים הקשורים לפרשת סיריל קרן במזכירות בית המשפט. זאת עד שתתקבל ההכרעה בערעור שהגיש על חיובו למסור את המסמכים למשטרה. השופט קבע כי הערעור עצמו יידון ב-8 בספמטבר בהרכב של בית המשפט המחוזי בראשותו.



בהחלטתו אמר השופט, כי לא הצליח להבין איזה נזק ייגרם לחקירה אם לא יופקדו המסמכים בכספת בית המשפט, שהרי ממילא המשטרה לא תוכל לעיין בהם בתקופה הקרובה. השופט אמר כי הבהילות לקבלת המסמכים אינה ברורה לאור התמהמהות המשטרה בחקירה שהחלה ב-2001.



בכך קיבל בית המשפט את טענתו של בא כוחו של גלעד שרון, עו"ד מיכה פטמן, כי החקירה מתנהלת מ-2001, ולכן לא ברור איזה נזק ייגרם לה אם המסמכים יופקדו רק לאחר הדיון בערעור. "הם (המשטרה והפרקליטות - ב"ק) תקועים מזה שנתיים בחקירה", אמר פטמן. "אין להם כלום, ולכן הם מעוניינים בהפללה העצמית של גלעד שרון". פטמן רמז בדיון לכך שהמסמכים שיופקדו בבית המשפט עלולים להגיע לידי רשויות האכיפה. בנוסף טען כי עצם החיוב להפקיד את המסמכים מייתר את הערעור.



נציג המדינה, עו"ד גל לברטוב, השיב כי המשטרה לא תנסה לקבל את המסמכים לידיה לפני שבית המשפט המחוזי יחליט בערעור, והדגיש כי בניגוד לדברי פטמן אין לחשודים זכות "שב ואל תעשה" אלא רק זכות השתיקה. לברטוב הוסיף, כי גלעד שרון לא אמר בחקירתו שהוא שומר על זכות השתיקה מהחשש להפללה עצמית, אלא מהחשש להפללת אחיו ואביו וזכות כזאת אינה מוקנית בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully