וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת מניות פרטנר סייעה לאלרון לצמצם את ההפסד הנקי ברבעון השני ל-3.4 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

13.8.2003 / 13:01

ברבעון קודם היה ההפסד 8.6 מיליון דולר ובמקביל הוא הסתכם ב-15.2 מיליון דולר; מכרה 3.5 מיליון מניות פרטנר שתרמו לרווח הון של 3.2 מיליון דולר



רווח הון של 3.2 מיליון דולר (לאחר מס) ממכירת מניות פרטנר במהלך הרבעון השני, הצליח לשפר משמעותית את הדו"חות של חברת אלרון הישראלית המנוהלת על ידי דורון בירגר. החברה הצליחה לצמצם משמעותית את הפסדיה הנקיים ברבעון השני לרמה של 3.4 מיליון דולר או 12 סנט למניה. זאת לעומת הפסד בגובה 15.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-8.6 מיליון דולר ברבעון הקודם.



אלרון מכרה במהלך הרבעון השני כ-3.5 מיליון מניות פרטנר ובימים האחרונים דיווחה דסק"ש על המחזיקה בכ-38.5% באלרון, על מכירה נוספת של מניות חברת הסלולר באמצעות חברת אלביט מערכות, בתמורה כוללת של 14.1 מיליון דולר. אם כך, גם ברבעון השלישי צפויה השפעה חיובית על תוצאות אלרון, המוערכת ברווח של 3.9 מיליון דולר. כעת מחזיקה אלרון בכ-8.7% מפרטנר.



הכנסותיה של החברה, הנסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-235 מיליון דולר, היו ברבעון השני כ-6 מיליון דולר לעומת 5.5 מיליון דולר ברבעון הראשון ו-5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. אלרון מחזיקה בין היתר בחברת האינטרנט נטוויז'ן, בגיוון אימג'ינג הישראלית ובאלביט מערכות.







תרומה נוספת לצמצום הפסדיה הנקיים של החברה היו מהלכי התייעלות בחברות הבנות אלרון טלסופט ואלרון פתרונות תוכנה, אם כי אלרון עדיין לא פירסמה את נתוני שורת הרווח התפעולי של 2 החברות. אלרון טלסופט, המוחזקת במלואה על ידי אלרון, מפתחת פתרונות בתחום אבטחת הכנסות לחברות תקשורת.



במהלך הרבעון השני הודיעה אלרון על השלמת המיזוג בין פעילות האורולוגיה של גליל מדיקל, חברה בת של אלרון, לבין חטיבת ה Brachytherapy של חברת אמרשם הנסחרת בבורסת ניו יורק. המיזוג, עליו דיווחה החברה בסוף אפריל, יצר את החברה שתיקרא ONCURA, וגליל מדיקל תחזיק ב-25% מהון המניות של החברה הממוזגת שמכירותיה ב-2002 הסתכמו ב-90 מיליון דולר.



קופת החברה הכילה בסיום הרבעון כ-96.8 מיליון דולר הכוללים מזומן פקדונות וניירות ערך. התחייבויות החברה כוללות חובות לבנקים של החברות הבנות בגובה של 71.9 מיליון דולר. סך הנכסים של אלרון הסתכם ב-בכ-414 מיליון דולר לעומת 385.8 מיליון דולר בסיום הרבעון הקודם.
אלרון תפרסם בהמשך היום את דו"חותיה המורחבים הכוללים פרטים לגבי ביצועיה של חברת האינטרנט נטוויז'ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully