וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס הקימה חברה בת נוספת: KeyComputing; תפתח אפליקציות תוכנה שיקדמו מכירות הדיסק-און-קי

גתית פנקס

13.8.2003 / 17:34

את החברה מנהל דניאל שרייבר; אם סיסטמס הקימה באחרונה גם את Smart Caps לפיתוח אפליקציות חומרה; רונית מאור, סמנכ"לית הכספים: "ניצור שותפויות עם חברות אחרות שיפתחו בעצמן אפליקציות תוכנה"



אם סיסטמס הישראלית, המתמחה בזכרונות פלאש, הודיעה היום על הקמת חברה בת חדשה בשם KeyComputing שתיתוסף לחברה בת חדשה אחרת - Smart Caps - אותה הקימה החברה מכפר סבא לאחרונה. מטרת שתי החברות היא לעודד את מכירות מוצר ה-DiskOnKey כפלטפורמה - הראשונה, באמצעות אפליקציות תוכנה, והשנייה באמצעות אפליקציות חומרה.



את KeyComputing מנהל דניאל שרייבר, שייסד וניהל בעבר את חברת אלכימדיה שנרכשה ע"י פינג'אן בסוף 2002. "המטרה של KeyComputing היא ליצור שותפויות עם חברות אחרות שיפתחו אפליקציות תוכנה שירוצו מהדיסק-און-קי", אומרת רונית מאור, סמנכ"לית הכספים של אם סיסטמס, "ומן הצד השני לפנות לארגונים עם מסה גדולה של עובדים ולמכור להם דיסק-און-קי לכל עובד, ממש כמו מכשיר סלולרי. אנחנו מקווים כי בזכות אפליקציות חדשות שיפותחו, החברות הללו יוכלו לחסוך בעלויות ואפילו לעתים לא יזדקקו עוד למחשבים ניידים כאשר עובדים שלהן נמצאים בחו"ל".



את הרוח הגבית לחזון האוטופי הזה מקווים באם סיסטמס להשיג גם באמצעות החברות הבנות החדשות. מוצר ה-DiskOnKey של החברה מיועד לספק פתרון אחסנה נייד מבוסס פלאש, למחשבים אישיים. המוצר הוא דמוי עט קטן, הניתן לנשיאה בכל כיס, מתחבר למחשב דרך חיבור סטנדרטי של USB, ודרכו ניתן לחבר שורה ארוכה של אביזרים למחשב.







כך, למשל, בשיחת הוועידה שלה הזכירה אם סיסטמס את אפליקציית ה-X-Key של חברת Seaside, המבוססת על הדיסק-און-קי ומאפשרת חיבור מכל מקום לשרת הדואר של מיקרוסופט, ה-Exchange, מבלי צורך בהתקנת פונקציות מיוחדות במחשב ממנו מתחברים. "נפתח שותפויות עם חברות נוספות במטרה להרחיב דרישה לדיסק-און-קי", אומרת מאור. כיום יש פחות מ-10 עובדים המועסקים בחברת KeyComputing, וההשקעה שביצעה אם סיסטמס עד כה בחברה היא מינורית.



בין אפליקציות החומרה של החברה השנייה, Smart Caps, ניתן למנות חיבור של הדיסק-און-קי למצלמה דיגיטלית או מוצרים פריפריאליים אחרים. קרן הזנק של התמ"ס, המבצעת השקעות משותפות בחברות סיד, במקביל למשקיעים חיצוניים, התחייבה כי תשקיע סכום של עד 550 אלף דולר בחברה הבת. בשלב זה מחזיקה אם-סיסטמס, יצרנית זכרונות הפלאש, ב-100% מחברת Smart Caps, ולאחר ההשקעה יירד חלקה - שכן הקרן הממשלתית מבצעת השקעות בתמורה למניות בכורה.



מאור אומרת כי התמ"ס לא יהיה מעורב ב-KeyComputing. החברה משקיעה בפעילות נוספת פנימית תחת השם הזמני Memory Card, שמפתחת סוג של פלאש דיסק, ואם היא תצמח, היא תהיה חלק מן החברה ולא סטארט אפ נפרד. ככלל, בשלוש הפעילויות הללו מועסקים פחות מ-20 עובדים וההשקעה מבחינת אם סיסטמס היא של כ-400 אלף דולר ברבעון.



לאור העליות במניה בתקופה האחרונה, היא נושקת לשיאה השנתי ונסחרת במחיר של 15.4 דולר. שווי השוק של אם סיסטמס בבורסת הנאסד"ק הוא כ-420 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully