וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: צפויה מלחמת מחירים בין ספקיות שירותי ה-3G לבין חברות הטלקום באירופה

סוכנויות הידיעות

13.8.2003 / 18:06

שוק שירותי הסלולר מהדור השלישי הפך בעיקרו לשוק שירותי קול זולים המתחרים בשירותי סלולר רגילים ובטלפוניה קווית, לפי דו"ח אנליסטים של ABN אמרו



מלחמת מחירים צפויה לפרוץ בין ספקיות שירותי סלולר מהדור שלישי (3G) לבין חברות טלקום אחרות באירופה. כך עולה מתחזית של ABN אמרו.



רשתות ה-3G, על הבטחתן שהכזיבה, נפרשו לפני פקיעת בועת הטלקום בעיקר באירופה. רשתות מהדור השלישי, מהסוג שהקימו וודאפון הבריטית והאצ'יסון וומפואה מהונג קונג, יעילות וזולות יותר מרשתות סלולר רגילות. לפיכך, חברות סלולר שנאלצו למחוק מיליארדי דולרים בגין השקעות ברשתות 3G כושלות אחרי שהלקוחות המובחרים והמכניסים שקיוו לפתות מיאנו להגיע, מתכוונות כעת לנסות לפתות מנויים באמצעות הורדת מחירים - מהלך שצפוי להוביל למלחמת מחירים קשה מול ספקיות שירותי סלולר מסורתיות.



בבריטניה כבר נורתה הירייה הראשונה במלחמת מחירים כאשר האצ'יסון 3G בריטניה, חברה מסונפת של האצ'יסון וומפואה המפעילה רק רשת מהדור השלישי, הורידה לאחרונה את המחיר של שיחותיה לפחות ממחצית התעריף שגובות מתחרותיה בשוק הסלולר הבריטי. מנכ"ל החברה, בוב פולר, אמר כי עלות העברת שיחות קול על פני רשתות מהדור השלישי המנוצלות באופן מלא עשויה לעמוד על רבע בלבד משיחה מקבילה על גבי רשת סלולר מהדור השני.



יתרה מזאת, חל גם צמצום ניכר בפער שבין מחירי שיחת סלולר 3G לבין מחירי שיחת טלפוניה קווית, עובדה שעשויה לגרום גם לפגיעה בעסקי הטלפוניה הקווית של בריטיש טלקום, מובילת שוק זה בבריטניה.



האצ'יסון הורידה את התעריפים של שירותי ה-3G שלה גם באיטליה, שוודיה ואוסטריה, אם כי לא בצורה חדה כמו בבריטניה. בחודשים הקרובים צפויה החברה להשיק שירותי 3G במספר מדינות נוספות, בהן דנמרק, הונג קונג ואירלנד.



במידה שמלחמות מחירים דומות יפרצו ברחבי אירופה אחרי השקת שירותי 3G במדינות נוספות, ייתכן כי צפויה נדידה המונית משירותי טלפוניה קוויים לרשתות סלולר. תהליך מסוג זה יכול בסופו של דבר לפגוע בכל החברות האירופיות המפעילות שירותי טלפוניה קוויים, בהן טלקום איטליה, דויטשה טלקום ופראנס טלקום.



אנליסטים ב-ABN העריכו כי תסריט זה בדיוק צפוי להתממש. אנליסט ABN, רודני שרינגטון, ציין כי שוק ה-3G הוא בעיקרו שוק של שירותי קול ולא שוק של שירותי מולטימדיה יקרים.



חברת וודאפון, שבדומה להאצ'יסון אף היא חלוצה בתחום רשתות מהדור השלישי, הודתה לאחרונה כי בכוונתה ללכת בעקבות האצ'יסון ולנצל את היתרון הטכנולוגי של רשתות ה-3G כדי להוריד מחירים - מהלך שיאפשר לה לנגוס בשוק חברות הטלפוניה הקווית. בבעלות וואדפון רשתות 3G במרבית מדינות מערב אירופה וביפאן. עם זאת, החברה טרם השיקה שירותי סלולר מהדור השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully