וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד מטריאלס: ירידה של 25% בהכנסות הרבעון ל-1.09 מיליארד דולר; עברה להפסד נקי של 37 מיליון דולר

יהודה שויצר

12.8.2003 / 23:34

בניכוי הוצאות חד פעמיות עלתה יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם על התחזיות עם רווח של 78 מיליון דולר או 5 סנט למניה - לעומת תחזיות לרווח של 4 סנט למניה



ירידה של 25% בהכנסות אפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, ברבעון שהסתיים ב-27 ביולי. הכנסות החברה ירדו ל-1.09 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.46 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2002. הכנסות החברה היו נמוכות במעט מהתחזיות למכירות של 1.1 מיליארד דולר.



בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 37 מיליון דולר המשקף הפסד של 2 סנט למניה, לעומת רווח של 115 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות, שנבעו מארגון מחדש וקיצוצי עובדים, רשמה החברה רווח של 78 מיליון דולר, 5 סנט למניה - לעומת תחזיות לרווח של 4 סנט למניה.



ברבעון שחלף נרשמה עלייה של 9% בהזמנות החדשות ביחס לרבעון הקודם, שהסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר. עם זאת ההזמנות עדיין נמוכות בכ-41% ביחס להיקף ההזמנות ברבעון המקביל ב-2002 עת רשמה החברה הזמנות של 1.78 מיליארד דולר. היקף ההזמנות החדשות תואם את אמירתו של ספלינטר מסוף החודש שעבר שאמר כי למרות ההתאוששות המורגשת עתה בחלק מענפי וול סטריט, חברות עדיין מאוד זהירות בכל הנוגע להוצאות ההון שלהן.







הדו"ח הרבעוני הנוכחי הוא הראשון שיוצא תחת ניהולו של המנכ"ל הטרי מייקל ספלינטר. "90 הימים הראשונים שלי בחברת אפלייד מטריאלס חיזקו את אמונתי בצוות האנשים הנפלא, בקו המוצרים היוצא מן הכלל ובניהול הפיננסי האיתן שלנו", אמר ספלינטר, והדגיש כי אפלייד ערוכה היטב על מנת לנצל את ההזדמנויות שהעתיד טומן לה.



עם תחילת הרבעון השני הודיעה אפלייד על כוונתה לפטר 2,000 עובדים, 14% מכוח העבודה שלה, וסגירת כמה ממפעליה. עם השלמת הפיטורים המתוכננים יעמוד כוח העבודה של החברה על כ-12 אלף עובדים, לעומת שיא של 22,500 עובדים בשנת 2000.

במהלך הרבעון הודיעה החברה על מינוי מייקל ספלינטר לתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה. ספלינטר תפס את מקומו של ג'יימס סי. מורגן כמנכ"ל, ואת מקומו של דן מידן, הישראלי לשעבר, כנשיא. מורגן יישאר יו"ר החברה ומידן ימשיך לכהן כחבר דירקטוריון וכנשיא של כבוד. ספלינטר שימש כסגן נשיא בכיר ודירקטור מכירות ושיווק באינטל עד כה. אינטל אישרה את עזיבתו, ובמקומו מונה ג'ייסון צ'ון שן.



ישראלי נוסף, ד"ר ששון סומך, שכיהן כסגנו של מידן, הודיעה על פרישתו מהנהלת החברה בסוף השבוע האחרון - פרישה שתצא לפועל כבר בסוף חודש אוגוסט. סומך ימשיך לכהן בדירקטוריון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully