וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה קלה בדולר: היציג נקבע על 4.446 שקלים

אמיר טייג

14.8.2003 / 16:52

היורו היציג התחזק ב-0.2% לרמה של 5.0144 שקלים; פעילות ערה נרשמה לקראת היציג אשר שימש לפקיעת אופציה שקל-דולר של אחד הבנקים


לאחר שרשם פיחות זוחל בשעות הבוקר, עבר הדולר בשעות האחרונות להיסחר בעלייה מול השקל, כך ששערו היציג נקבע על רמה של 4.446 שקלים, עליה של 0.14%. הערכות הן כי דבר הריגתו של בכיר ג'יהאד במסגרת פעולת צה"ל בחברון הוא הגורם העיקרי לשינוי המגמה בדולר והמעבר שלו לעלייה מול השקל. שערו היציג של היורו רשם גם הוא התחזקות היום מול השקל ועלה 0.2% לרמה של 5.0144 שקלים. עליית היורו היא על רקע התחזקותו הקלה מול הדולר אמש בעולם.

לאחר קביעת היציג רושם הדולר יציבות על רמה של 4.447 שקלים ואילו היורו עובר לירידה של 0.12% ונסחר ברמה של 5.009 שקלים.

רוב יום המסחר אופיין בפעילות דלילה מאוד. עם זאת, לקראת שעת קביעת היציג נרשמה פעילות ערה, במיוחד בקרב אחד מחדרי העסקות של הבנקים הגדולים. הערכה היא כי על פי שערו היציג היום של דולר פקעה אופצית שקל-דולר בהיקף גדול יחסית, אשר השפיעה על המסחר. אבי שריר, מחדר העסקות של אקסלנס מציין כי בימים כתיקונם פקיעה של אופציה מסוג זה עשויה להיות בעלת השפעה שולית על המסחר, אך ביום בו המסחר כל כך דל, פקיעה זו עשויה לקבל משנה חשיבות.

גורם נוסף אשר מסב את תשומת ליבם של הסוחרים המקומיים בשעות אלו הם נתוני הכלכלה האמריקאית שפורסמו היום. הגירעון המסחרי של ארה"ב ומדד המחירים ליצרן הפתיעו לטובה וחיזקו הערכות כי לא צפויה העלאת ריבית הדולר.

בימים האחרונים נרשמה ירידה בפעילות בשוק המט"ח - חזרה לרמה המאפיינת את חודשי הקיץ. לפני יומיים, כאשר הגיעו הידיעות לגבי שני הפיגועים, בראש העין ואריאל, קפץ מחזור המסחר על רקע חשש לחוסנה של הפסקת האש. למרות המחזורים הכבדים הבינו הפעילים כי לא מדובר בהידרדרות ביטחונית והדולר חזר למגמת הייסוף הזוחל אשר מאפיינת אותו בימים בהם הזרים אינם נוטלים חלק במסחר.

ללא אירועים ביטחוניים, פונים הפעילים להתפתחויות הכלכליות המקומיות. בימים אלו מתחילים לדון באוצר לגבי תקציב 2004, לקראת תחילת הדיונים בממשלה בתחילת ספטמבר. הערכות חדשות לגביהם יידרש קיצוץ חד של 15 מיליארד שקל בתקציב 2004 מעלות ספק לגבי יכולתה של הממשלה לעמוד במדיניותה שלא להעלות מסים או מנגד לעמוד ביעד הגירעון - כפי שהתחייבו בפני האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully