וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל נסוגה מהעסקה לרכישת בניין בראש העין ממבני תעשייה בהיקף של כ-122 מיליון שקל

מירי ריילי

14.8.2003 / 9:57

מבני תעשייה התקשתה להשיג היתרים לחריגות בנייה שהתגלו בבניין; העסקה היתה אמורה להיות אחד המימושים המשמעותיים ביותר של פישמן ותוכננה לצורך הגדלת נזילות הקבוצה



נכשלה העסקה שהיתה אמורה להיחתם בין חברת מבני תעשיה מקבוצת פישמן לבין חברת מגדל , למכירת בית פרטנר בראש העין למגדל; זאת מכיוון שמבני תעשייה התקשתה להשיג היתרים לחריגות בנייה שהתגלו בבניין. המו"מ לחתימה על העסקה, ששוויה הסתכם בכ-122 מיליון שקל, התחיל לפני כחודשיים. העסקה למכירת בית פרטנר היתה אמורה להיות אחד המימושים המשמעותיים ביותר של פישמן ותוכננה לצורך הגדלת נזילות הקבוצה.



במשך המו"מ התברר כי אנטנה של פרטנר מוצבת על גג הבניין ללא היתרים מספקים. מגדל דרשה ממבני תעשיה לספק היתרים, אך ככל הנראה לא הצליחה החברה להמציא אותם. ההערכות הן כי היתר כזה לא יושג בקרוב ולכן לא תצא העסקה לפועל. מקורבים לעסקה אמרו עם זאת כי אם יושג היתר, מגדל תהיה מעוניינת לבצע את הרכישה.



מבני תעשיה משכירה את הבניין לפרטנר מתחילת 2003 בדמי שכירות של כ-10 דולרים למ"ר לחודש. מדובר בחוזה ארוך טווח עד 2018, ולפרטנר יש תחנת יציאה ב-2012. הבניין כולל כ-18 אלף מ"ר ועוד 15 אלף מ"ר במרתפים. עסקת השכירות מגלמת תשואה שנתית צמודת מדד של 8.7% בשנתיים הראשונות ו-9% אח"כ. הבניין הוא אחד משניים שהקימה מבני תעשיה - פרטנר 1 ופרטנר 2; בפרטנר 1 התכוונה להמשיך ולהחזיק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully