וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון בגרמניה נמשך: כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.1% ברבעון השני

יהודה שויצר

14.8.2003 / 10:25

ענף היצוא, המשקף כשליש מכלל הפעילות הכלכלית בגרמניה, נפגע קשות מהתחזקות שער היורו; התחזיות העדכניות צופות צמיחה מתונה של 0.2% בלבד ב-2003



כלכלת גרמניה גלשה שוב למיתון במחצית השנה הראשונה של 2003, עת עליית שער היורו ביחס לדולר פגעה קשות ביצוא מהמדינה. כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, התכווצה ברבעון השני ב-0.1%, לאחר שהתכווצה בשיעור של 0.2% ברבעון הראשון.



ענף היצוא, המשקף כשליש מכלל הפעילות הכלכלית בגרמניה, נפגע קשות מהתחזקות שער היורו שעלה מאז הרבעון השני של שנת 2002 בקרוב ל-22% ביחס לדולר. העלייה בשער היורו הובילה למצב בו האטרקטיוויות של מוצרים אירופיים נפגעה בשוקי העולם. היורו, שנסחר היום בשער של 1.13 דולר, נסחר בשנה שעברה בשער של 88 סנט.



על רקע המיתון בגרמניה, גובר הלחץ על קברניטי המדינה, בראשם גרהארד שרדר, לחלץ את הכלכלה ממצבה הקשה. נוכח מצב זה מוביל שרדר מהלך של קיצוץ במסים והבנק המרכזי של אירופה מסייע בהפחתת ריבית הבסיס. נתונים שפורסמו לאחרונה מצביעים כי מהלכים אלה מתחילים לשאת פרי, עת מדד הביטחון העסקי עלה בחודש יולי לשיא של שנה ומדד ביטחון הצרכנים רשם בחודש זה עלייה חמישית ברציפות.



כלכלת גרמניה רושמת בשנים האחרונות את אחת התקופות הקשות שלה בחמישים השנים האחרונות. הצמיחה בגרמניה בשנת 2002 עמד על 0.2%, לאחר שבשנת 2001 צמחה כלכלת המדינה ב-0.6% בלבד. על פי התחזיות גם השנה, כמו בשנה הקודמת, הכלכלה לא תצמח בשיעור העולה על 0.2%. מאז שנות החמישים לא היה מצב בו שיעור הצמיחה בגרמניה היו נמוכים מ-1% במשך שלוש שנים רציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully