וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מיתון חוזר בכלכלת גרמניה גורר לירידות שערים בבורסת פרנקפורט

יהודה שויצר

14.8.2003 / 11:44

חברת ההנדסה E.ON עולה ב-1.3% לאחר שדיווחה על צמיחה של 49% בהכנסות; דויטשה טלקום יורדת ב-0.5% למרות דו"ח רבעוני מעודד



מגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים קלות נרשמת בבורסות אירופה, עת גלישתה של כלכלת גרמניה למיתון נוסף האפילה על דו"חות מעולים של דויטשה טלקום וחברת הפיננסים אליאנץ. בפרנקפורט ופאריס יורדים המדדים המובילים בשיעור של כ-0.4%; מדד FTSE בלונדון עולה ברבע אחוז.



כלכלת גרמניה גלשה למיתון שני במחצית הראשונה של 2003, עת עליית שער היורו ביחס לדולר פגעה קשות ביצוא מהמדינה. כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, התכווצה ברבעון השני ב-0.1%, לאחר שהתכווצה בשיעור של 0.2% ברבעון הראשון. ענף היצוא, המשקף כשליש מכלל הפעילות הכלכלית בגרמניה, נפגע קשות מהתחזקות שער היורו שעלה מאז הרבעון השני של שנת 2002 בקרוב ל-22% ביחס לדולר.



ענקית הטלקום הגרמנית, דויטשה טלקום, עלתה על תחזיות השוק והציגה תוצאות מעודדות לרבעון השני של השנה. החברה רשמה רווח נקי של 256 מיליון יורו (289 מיליון דולר) ברבעון, לעומת הפסד עתק של 2 מיליארד יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה. ראוי לציין כי לתוצאותיה המעודדות של החברה סייעו מכירת נכסים מאסיווית שביצעה ברבעון.



הרווח על בסיס EBITDA עלה ב-15.7% ל-4.6 מיליארד יורו, לעומת תחזיות של 4.37 מיליארד יורו. מכירות החברה עלו ב-4.7% ל-13.6 מיליארד יורו. מניות החברה יורדות ב-0.5% על רקע המגמה השלילית בשוק.



חברת הביטוח אליאנץ, שפתחה את המסחר בעליות, עברה לירידה של כ-1%. החברה שבה לרווחיות לאחר חמישה רבעונים בהם רשמה הפסד. חברת הביטוח הגדולה באירופה רשמה רווח נקי של 622 מיליון יורו (704 מיליון דולר), על רקע עלייה בהכנסות מפרמיות, צמצום בהוצאות והתחייה המחודשת של שוק ההון.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-0.3% על רקע פרסומים ב"ניו יורק טיימס" כי קומקאסט עומדת להגיש הצעת רכש לנכסי הבידור של ויוונדי בארה"ב. ויוונדי ספגה מהלומה בשבוע שעבר בעקבות נטישתן של ליברטי מדיה ו-MGM את המרוץ לרכישת נכסיה בארה"ב.



חברת ההנדסה E.ON עולה ב-1.3% לאחר שדיווחה על צמיחה של 49% בהכנסות המחצית הראשונה של השנה ל-24.1 מיליארד יורו. הרווח הנקי ירד ב-19% ל-2.75 מיליארד יורו על רקע הפרשות חד פעמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully