וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזקט תחתום על הסכמים ראשונים בישראל: תסכם בקרוב על התקנת תשתית N2B בכבלים בכמה מיליוני שקלים

ערן גבאי

14.8.2003 / 12:21

כך נודע ל-TheMarker; צפוי חוזה נוסף בישראל; אקזקט עברה לרווח ברבעון השני; הנשיא גריס: "טוב שלא הלכנו ב-2000 להנפקה. מה היה יוצא לי אם הייתי נסחר היום בסנט?"



חברת אקזקט (Xacct) הישראלית, המספקת פתרונות של ניהול רשתות נתונים לספקי שירותי תקשורת, צפויה לסכם בקרוב על שני הסכמים ראשונים בישראל להתקנת תשתית N2B עם שתי מפעילות תקשורת בהיקף של כמה מיליוני שקלים, כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי אחד ההסכמים ייחתם עם חברות הכבלים.



תשתית N2B של אקזקט מאפשרת לספקי שירות תקשורת להרוויח באמצעות שימוש ברשת המידע ליצירת שירותי ערך מוסף חדשים והורדת הוצאות תפעול. למעשה, ארגונים יכולים באמצעות הפלטפורמה לנתח את דפוסי ההתנהגות של המשתמשים ברשת, ועל בסיס מידע זה ליצור שירותי ערך מוסף המותאמים למנוי.



כמו כן נודע כי החברה חתמה על שני הסכמים מהותיים, האחד ביפאן והשני באירופה, בהיקפים של מיליוני דולרים.



חברות הכבלים סירבו להגיב לידיעה. גם חברת אקזקט סירבה להגיב לידיעה, ומסרה ש"החברה תודיע כשיהיו הסכמים סגורים".



עם זאת, נשיא ומנכ"ל אקזקט, אריק גריס, הסכים לומר ל-TheMarker שהחברה עברה לרווחיות ברבעון השני של השנה, לאחר שכבר ברבעון הראשון של השנה היא עברה להציג תזרים חיובי.



אקזקט החלה למכור לראשונה ב-1998 בכמיליון דולר, ומאז רשמה צמיחה בשורת ההכנסות השנתית משנה לשנה. ב-1999 מכרה החברה בכ-4 מיליון דולר, ב-2000 בכ-10 מיליון דולר, וב-2001 היא התקרבה ל-20 מיליון דולר. ב-2002 התמתן קצב הגידול בהכנסות החברה, ואלה הסתכמו באותה שנה בכמה מיליוני דולרים בודדים. השנה ההערכות הן שהחברה תגיע להיקף מכירות שנתי של כ-30 מיליון דולר.



אקזקט הוקמה במאי 1997, וגיוס הכספים האחרון שערכה היה לפני כשנתיים וחצי. סך הכל גייסה החברה עד כה 87 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כ-120 עובדים, לאחר שבשנת 2002 היא ביצעה פיטורים של כ-60 עובדים, וגייסה בתחילת 2003 כ-20 עובדים חדשים. עם המשקיעים בחברה נמנים סאן, דל, דויטשה בנק והקרנות TCV וטריידנט קפיטל. לאקזקט כ-71 לקוחות וכ-100 התקנות.



אקזקט מפתחת פלטפורמה לאיסוף נתונים מרשתות של חברות תקשורת קווית, סלולרית וכבלים, ומבצעת עיבוד על הנתונים כך שיספק מידע על דפוסי השימוש ברשת. הפלטפורמה מתממשקת עם מערכות הגבייה ואיתור ההונאות של מפעיל התקשורת.



אקזקט היא היחידה כיום שמספקת פתרון מערכת תמחור וגבייה, המיועד למנויים סלולרים במסלול ה-Pre-Paid (תשלום מראש). הפתרון נדרש בעיקר בשוק האירופי ובאסיה\ והחברה מדווחת על דרישה גוברת לפתרון שלה בתחום. גריס טוען כי החברה משקיעה מאמצים בשיווק הפתרון, ומנהלת מגעים עם מספר לקוחות".



לפני כשלושה חודשים חתמה אקזקט על עסקה להפעלת ניסוי שדה עם שלושה מפעילי סלולר גדולים. העסקה נחתמה למשך שנה, ובעבור התקנת המערכת קיבלה אקזקט כמה מיליוני דולרים.



בנוגע להנפקת החברה, הסכים גריס לומר: "טוב שלא הלכנו ב-2000 להנפקה. מה היה יוצא לי אם הייתי נסחר היום בסנט?". גריס ציין כי אקזקט עברה שלב בסולם ההתפתחות של החברה, וכעת שלב הצמצום בהוצאות מאחוריה. "הקפיצה הגדולה בתוצאות החברה תגיע ב-2004", אומר גריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully