וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק חילטה ערבויות של אורכית בסך 1.1 מיליון דולר

גתית פנקס ואמיר הלמר

14.8.2003 / 12:17

כך עולה מכתב תביעה שהגישה אורכית נגד חברת הביטוח Hartford; בזק טוענת כי אינה מרוצה מהשירותים והציוד שסופקו לה; אורכית: "בטענות בזק אין אמת"


בזק חילטה לאחרונה ערבויות בסך כ-1.1 מיליון דולר של חברת אורכית הישראלית על רקע טענות של בזק לגבי "נזקים שנגרמו לה כתוצאה מאי עמידתם של שירותיה הטכנולוגיים של אורכית בביצועים המובטחים והמצופים מהם" - כך עולה מכתב תביעה שהגישה אתמול אורכית נגד חברת הביטוח Hartford Fire Insurance בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

אורכית הגישה את התביעה כנגד חברת הביטוח האמריקאית ע"ס 4.5 מיליון שקל (כמיליון דולר) בטענה כי היא ביטחה אותה בביטוח Glitch - שמטרתו לבטח את אורכית והחברות הבנות שלה לגבי כשלונות או בעיות בשירותים הטכנולוגיים שהיא מספקת לצדדים שלישיים. יש לציין, כי בכתב התביעה שהוגש ע"י משרד נשיץ ברנדס ושות', לא הוסגר שמה של בזק כלקוחה שחילטה את הערבויות, אך הדבר נלמד מהנספחים שצורפו לכתב התביעה. באורכית בחרו שלא להגיב.

מבזק נמסר כי "בבזק קיימת אי שביעות רצון מהשירותים והציוד שניתנו לה עד כה מאורכית, אך בשלב זה בזק מקווה כי חילוקי הדעות ייפתרו בדין ודברים בין הצדדים". יש לציין, כי למרות שאורכית מציינת כי בטענות בזק אין אמת, בזק אינה צד לתביעה.

בין אורכית לבזק נחתמו מספר הסכמים בין השנים 1998 ו-2000 בנוגע לאספקת ציוד ושירותי ADSL. בהתאם להסכמים הללו, העמידה אורכית לבזק ערבויות בנקאיות להבטחת הביצועים של השירותים הטכנולוגיים שהיא סיפקה לה. הערבויות הופחתו במהלך שנות ההתקשרות - לטענת אורכית, בעקבות שביעות רצונה של בזק ממוצריה - והיו בסך כולל של 1.06 מיליון דולר. אורכית מציינת בכתב התביעה, כי היא כופרת בטענותיה של בזק לעניין אי העמידה בהבטחותיה, וסבורה שאין בהן אמת.

בזק היתה לקוחה חשובה של אורכית, והאחרונה סיפקה לה במהלך השנים עשרות אלפי מודמים בשווי של עשרות מיליוני דולרים. יש לציין כי אורכית החליטה לפני כשלוש שנים לצאת מתחום ה-ADSL בטענה כי הוא מסב לה הפסדים גדולים וכי המוצרים נמכרים במחירי הפסד המלווים בשולי רווח נמוכים, ונטשה את התחום. אורכית המשיכה לספק לחלק מלקוחותיה מודמים - כמו ורייזון (GTE) - ועד לאחרונה עוד הכירה בהכנסות מהתחום, שדעכו. אורכית נסחרת בבורסת הנאסד"ק ובבורסת תל אביב לפי שווי שוק של כ-40 מיליון דולר.

מכתב התביעה עולה כי בחודש מארס האחרון החליטה בזק לחלט את הערבויות הבנקאיות שניתנו לה על ידי אורכית. האחרונה מציינת, כי בד בבד עם חילוט הערבויות נודע לה כי בזק החלה בהחלפת ציוד ה-ADSL שלה.

אורכית טוענת בכתב התביעה כי לאור נסיבות החילוט היא פנתה ל-Hartford שביטחה אותה והודיעה לה על מקרה הביטוח, ואולם זו דרשה ממנה, לטענת אורכית, דרישות שונות אותן מילאה. החברה טוענת כי דרישות אלה היו במטרה למצוא פירצה ולטעון שנסיבות המקרה אינן מכוסות בפוליסה. אורכית מוסיפה כי למרות שיתוף הפעולה המלא שלה עם חברת הביטוח, בחרה זו להתעלם מפניותיה, ובדיעבד התברר לה כי חברת הביטוח הגישה תביעה משלה במדינת קליפורניה נגד אורכית מבלי שיידעה אותה על כוונתה לעשות זאת.

אורכית מוסיפה, כי רק לאחר שחברת הביטוח הגישה את התביעה בארה"ב היא הודיעה לאורכית כי קיימים חילוקי דעות באשר לכיסוי הביטוחי. אורכית טוענת כי פוליסת הביטוח מכסה את המקרה הביטוחי וכי על חברת Hartford לשלם לה כ-1 מיליון דולר (100 אלף דולר פחות מסכום הערבויות).

טרם הוגש כתב הגנה (ת.א. 1967/03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully