וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק מובילה בסקר שביעות רצון בקרב רוכשי מכוניות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

14.8.2003 / 14:08

מותגי ג'נרל מוטורס תפסו 6 מ-10 המקומות הראשונים לפי סקר של ג'יי.די פאואר; השנייה ברשימה היא פורשה

מותגי היוקרה מובילים בסקר שביעות רצון שנערך בקרב רוכשי מכוניות בארה"ב. הראשונה במעלה היא קדילאק לבית GM, כך עולה מהסקר שנערך על ידי ג'יי.די פאואר בקרב 40 אלף לקוחות שרכשו מכוניות ב-2002-2003. פורשה, מרצדס ויגואר מופיעות גם הן ברשימת עשרת המותגים המובילים בסקר.

חמישה ממותגי GM נמצאים בין עשר המכוניות המובילות, בהתאם לקריטריונים של איכות, מכירות, מימון, תמחור ומסירה - קדילאק, מרקורי, סאטורן, אולדסמוביל וביואיק. מותג סאטורן, שהוביל בדירוג בשלוש השנים האחרונות, נפל למקום החמישי.

שביעות רצון הלקוחות עלתה בממוצע לעומת שנים קודמות, בעיקר בגלל תנאי מימון נוחים יותר בשל הריבית הנמוכה במשק. עשירית מהלקוחות קיבלו מימון בריבית אפס.

מותגים של מכוניות עממיות יותר, במיוחד מאסיה, מדורגים בתחתית הרשימה. האחרונים, בסדר עולה, הם סוזוקי, קיה, איסוזו וטויוטה. מותג היוקרה של טויוטה, הלקסוס, מדורג שישי.

ההסבר שהציעו עורכי המחקר לשביעות הרצון הנמוכה ממכוניות אסיאתיות הוא דמוגרפי. סוכנויות רכב של יצרניות אלו ממוקמות בדרך כלל באזורים עירוניים גדולים, בהם צוות המכירות מתחלף תדירות וטקטיקות המכירה אגרסיוויות יותר. לעומתם, המותגים המקומיים מחזיקים נקודות מכירה בפרברים ואזורים כפריים, בהם יש לסוכני הרכב קשרים טובים עם הלקוחות. היצרניות האמריקאיות נוטות גם להציע מבצעי מימון והנחות גדולות יותר.

למרות זאת, הצלחתה של ענקית הרכב היפאנית טויוטה מדברת בזכות עצמה. מכירותיה צמחו ב-27% במהלך חמש שנים, למרות שהוסיפה רק חמישה סוכני מכירות חדשים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully