וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת גוש היורו לא צמחה כלל ברבעון השני

יהודה שויצר

14.8.2003 / 15:52

צפי להתאוששות בצמיחה בגוש היורו לקראת תום השנה, על רקע שערי הריבית הנמוכים, הקיצוץ במסים והתאוששות שנרשמת בכלכלת ארה"ב



כלכלת גוש היורו לא צמיחה כלל ברבעון השני של 2003, על רקע שחיקה קשה ברווחי חברות נוכח התחזקות שער היורו. הקיפאון בצמיחה בגוש היורו הגיעה לאחר שברבעון הראשון צמחה כלכלת הגוש בשיעור מתון של 0.1%.



נתונים אלה לא הפתיעו נוכח מצבן העגום של חלק מכלכלות הגוש. מוקדם היום דווח כי כלכלת גרמניה גלשה למיתון שני במחצית השנה הראשונה של 2003, עת עליית שער היורו ביחס לדולר פגעה קשות מהיצוא מהמדינה. כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, התכווצה ברבעון השני ב-0.1%, לאחר שהתכווצה בשיעור של 0.2% ברבעון הראשון.



הורדת שערי הריבית בגוש היורו, לרמה של 2% בשילוב עם תוכניות לקיצוץ במסים, עשויים להשיב את גוש היורו למסלול של צמיחה. הצמיחה הצפויה בגוש היורו לרבעון הרביעי עשויה להגיע ל-0.6%, העריכה הנציבות האירופית בדו"ח שפירסמה. ברבעון השלישי הצמיחה תיוותר נמוכה ותנוע בטווח של 0% ל-0.4%. לצמיחתה הצפויה של כלכלת אירופה צפויה לתרום תרומה מכרעת ההתאוששות המתגבשת והולכת בכלכלת ארה"ב - יעד יצוא מרכזי לאזור.



ענף היצוא, המהווה נדבך חשוב בצמיחתה של גוש היורו, ספג מהלומה קשה מהזינוק שנרשם בשער היורו. היורו, הנסחר בשער של 1.13 דולר ליורו, זינק בקרוב ל-22% בשנה שחלפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully