וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי חברת הדירוג פיץ' יגיעו לישראל כדי לבחון את דירוג האשראי

אמיר טייג

14.8.2003 / 15:37

יגיעו בספטמבר לפגישות עם בכירים באוצר; תוצאות הביקור יפורסמו באוקטובר כשיחליטו האם להפחית את דירוג ישראל או לשנות תחזית הדירוג ל"יציב"

נציגי חברת הדירוג פיץ' צפויים להגיע לישראל במהלך חודש ספטמבר על מנת לקיים פגישות עם בכירים באוצר לקראת החלטת הדירוג השנתית שלהם, כך נודע ל-TheMarker. במהלך סיורם בישראל צפויים אנשי חברת הדירוג לפגוש גם בכירים במשק וכלכלנים, ולגבש עמדה לקראת החלטתם השנתית לגבי דירוג האשראי של ישראל. החלטה זו צפויה להתפרסם במהלך חודש אוקטובר. בראש הצוות של פיץ' יעמוד ריצ'רד פוקס, האנליסט אשר מכסה את מדינת ישראל מטעם חברת הדירוג הבינלאומית.

באוקטובר שעבר הפחיתה פיץ' את דירוג החוב הפנימי של ישראל ל-A אך הותירה את דירוג החוב החיצוני על A מינוס. כמו כן הותירה פיץ' את תחזית הדירוג של ישראל על "שלילי", כלומר הותירה את הסבירות להפחתה נוספת של דירוג האשראי על 50% בטווח של שנה. תקופה זו תסתיים באוקטובר הקרוב, ולפיכך נותרו לפיץ' שתי דרכי פעולה עיקריות לגבי החלטת הדירוג הקרובה: האחת - שינוי תחזית הדירוג של ישראל ל"יציב", והשנייה - הפחתת דירוג האשראי של ישראל. קיימת גם אפשרות שלישית, סבירה פחות, במסגרתה יועלה דירוג האשראי של ישראל.

בתחילת חודש יולי אישרה מחדש חברת הדירוג את דירוגה הנוכחי של ישראל, וזאת לאחר שישראל גייסה 750 מיליון שקל בארה"ב. ההנפקה המוצלחת בארה"ב, אשר השיגה פרמיה של 1.53% מעל האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, התקבלה בברכה על ידי חברות הדירוג, אך לא גרמה לשינוי התחזית השלילית של פיץ', הנחשבת לשמרנית יותר מבין חברות הדירוג.

במסגרת הפרסום בעקבות גיוס החוב התייחס פוקס לתקציב 2004, אשר מתחיל לקרום עור וגידים בימים אלו. פוקס מצפה כי במסגרת תקציב שנת 2004 ייעשה ניסיון אמיתי לחזור ולעמוד ביעדי הגירעון כפי שהם קבועים בחוק הפחתת הגירעון. "ביסוס תקציב 2004 על הנחות ריאליות יתרום לשינוי עמדה בנוגע לחוב ממשלתי, וזה בהקשר לשיפור הסביבה הכלכלית", כתב פוקס. "בשילוב עם רפורמות מבניות במשק המקומי, הדבר יקדם את דירוג האשראי של מדינת ישראל לקראת התייצבות". למעשה, פוקס רמז כבר אז כי אם יצליחו באוצר לשכנע אותו כי תקציב 2004 ייקבע על בסיס הנחות ראליות והגירעון המתרחב יחזור לשליטה, הוא ישנה את תחזית הדירוג ל"יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully