וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גילת איבדה כ-7% על רקע ההפסד הרבעוני הגבוה

שירלי יום-טוב

14.8.2003 / 23:06

הנאסד"ק עלה ב-0.8%; אורבוטק הוסיפה 5% במחזור גבוה; אראל תקשורת עלתה בכ-5% במחזור ער בעקבות מעבר לרווח נקי סמלי; סביינט הוסיפה 4%


המדדים המובילים המשיכו בדשדוש שמאפיין אותם בימים האחרונים, כולל מחזורי מסחר "קיציים" נמוכים. במקביל לשיממון יחסי בשוק המניות, האפיק הסולידי דווקא כן משך את תשומת לב המדיה. גם היום, המשיכו מחירי האג"ח הממשלתי לרדת, כשבמקביל התשואה על האיגרות ל-10 שנים עולה ל-4.6% - שיא של יותר משנה.

היום גם פורסמו נתוני מאקרו אודות התאוששות בשוק העבודה. שוק זה מגיב בדרך כלל באיחור של חודשים מספר לנעשה בכלכלה, והשיפור בו הינו בשורה מעודדת עבור הכלכלה הגדולה בעולם. מספר דרישות האבטלה החדשות הסתכמו בשבוע החולף ב-398 אלף - שבוע רביעי ברציפות מתחת לרף ה-400 אלף. מספר הנמוך מרף זה מייצג התאוששות בשוק העבודה, גם אם הוא היה גבוה במעט מממוצע תחזיות האנליסטים. נתוני מאקרו נוספים היו גירעון הסחר של ארה"ב שירד ביוני ב-4.7% ל-39.5 מיליארד דולר עקב ירידה בשער היורו. זאת, לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים לגירעון של 41.5 מיליארד דולר. נתון נוסף היה מדד המחירים ליצרן, שעלה ב-0.1% ביולי עקב עלייה במחירי דלק ומכוניות, לעומת לפי תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. לאור כל זאת, עלה נאסד"ק ב-0.8% ל-17,00 נקודות ודאו ג'ונס הוסיף 0.4% ל-9,310 נקודות.

המניות הישראליות נסחרו בלא תנודות יוצאות דופן וגם כן במחזורים דלילים. טבע הוסיפה 2% לרמה של 57.7 דולר והשלימה טיפוס של כ-4 דולרים בשבוע המסחר האחרון. חברה שעשויה להיות מושפעת מביצועיה המשפטיים של טבע, היא מפתחת התרופות סאביינט (לשעבר ביוטכנולוגיה כללית). טבע עתידה לשווק את הורמון הגדילה של סאביינט, המספק כיום הצלחה סבירה ביפאן. המשפט בעניין בין טבע וחברת נובו הסתיים, והאנליסטית של אילנות בטוחה סופי גלפר העריכה היום כי פסיקה עשויה להינתן בתוך כחודשיים.

סביינט עצמה הוסיפה 5% ל-4.3 דולרים לאחר שנפלה בחוזקה בחודש האחרון מרמה של 5.7 דולרים. המניה השלימה זינוק של 13% ביומיים. מניה נוספת של חברת התרופות תרו עלתה אף היא בשיעור נאה של 3% למחיר של 51.4 דולר. לעומת מניות התרופות שרשמו מגמה חיובית, צ'ק פוינט איבדה 1% לרמה של 15.9 דולר ואמדוקס ירדה בשיעור חד של 3%. אורבוטק, שעדיין לא הציגה התאוששות בעסקיה, עלתה ב-7% בתוך ריכוז היקפי מסחר ערים למחיר של 17.3 דולר.

מניית אם סיסטמס הוסיפה 3% לרמה של 16.2 דולר. מחיר זה הוא הגבוה ביותר שאליו הגיעה המניה מאז אמצע ינואר 2001, והוא משקף את אמון המשקיעים בשני השווקים שבהם פועלת החברה. האחד הוא ה-דיסק-און-קי, שהוא זיכרון פלאש נישא בגודל של מפתח והשני הוא שבב המובייל-דיסק-און-צ'יפ המוטמע בטלפונים סלולריים ובמחשבי כף יד.

הפסדי גילת מסתכמים ב-735 מיליון דולר מ-2000


חברת גילת רשתות לוויין, המשווקת תחנות להעברת נתונים באמצעות לוויין, פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השני. אלו הצביעו על מחיקה בסך של כ-20 מיליון דולר בגין אחת מחברות הבנות, הפסד תפעולי גבוה של 31.5 מיליון דולר והפסד נקי של 36.2 מיליון דולר. המשקיעים ככל הנראה אינם צריכים להיות מופתעים מעוד שורה שלילית בדו"חותיה של גילת. מתחילת 2000 רשמה החברה הפסדים מצרפיים מדהימים בגודלם של יותר מ-735 מיליון דולר. בנוסף על כך, גילת גם החליטה לוותר עבור משקיעיה על שיחת הוועידה שאמורה לספק מידע אודות הדו"חות, ובחרה שלא לקיימה. בהתאם לכך ירדה המניה ב-7% במחזור נמוך מהממוצע למחיר של 4.4 דולרים.

חברת פתרונות החיוב מאינד דיווחה היום על הסכם עם סרי לנקה טלקום, המספקת שירותי תקשורת באזורה. במסגרת העסקה, מספקת לה מאינד פתרונות חיוב עבור שירותי ה-VoIP (העברת נתונים על גבי רשתות) החדשים שלה. לפי הערכות, החוזה הנחשב משמעותי בעבור מאינד מסתכם בכ-500 אלף דולר עד מיליון דולר. החברה הקטנה שבניהולה של מוניקה אייזינגר מציגה כבר ארבעה רבעונים של רווחיות, אשר נעה בכל אחד משלושת הרבעונים האחרונים סביב 800-900 אלף דולר בשורה התחתונה. בעקבות זאת טיפסה המניה בכ-190% מתחילת 2003, והיא נסחרת כיום בשווי שוק של 75 מיליון דולר המשקף לה מכפיל של 28 על רווחיה בשנה האחרונה. היום עלתה המניה ב-0.5% למחיר של 3.7 דולרים.

מחזור ער יחסית לממוצע בה ריכזה היום אראל תקשורת, שהוסיפה 5% למחיר של 1.1 דולרים. החברה דיווחה על מעבר לרווח נקי סמלי של 71 אלף דולר ברבעון השני, לאחר שלוש שנים של הפסדים. בנוסף, דיווחה אראל על הסכם פשרה עם חברת W2 קום שאותה רכשה באוגוסט 2000 תמורת 30 מיליון דולר. במסגרת ההסכם, תקבל אראל 500 אלף דולר כמו גם את 200 אלף מניותיה, שהיו מופקדות אצל W2 קום ממועד הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully