וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח בארה"ב רושם ירידות חדות בעקבות הנתונים הכלכליים השפירים; התשואה ל-10 שנים עולה ל-4.63%

דפנה מאור

14.8.2003 / 16:47

ירידה חדה מהצפוי בגירעון הסחר היולי ושיפור בנתוני האבטלה; התשואה על האג"ח ל-30 שנה עולה ל-5.45%



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאי ממשיך בירידות על רקע נתונים כלכליים טובים מהצפוי, המניעים את המשקיעים לעבור לנכסים בעלי סיכון גבוה יותר. התשואות על האג"ח ל-10 שנים, המשמשות כסמן לשוק כולו, זינקו ל-4.63%, הגבוה ביותר מאז יולי 2002, לעומת שפל של 45 שנים של 3.07% שנרשם ביוני. התשואה על האג"ח ל-30 שנה בארה"ב עולה ל-5.453%, משפל היסטורי של 4.17% ביוני.



נתונים כלכליים שפורסמו היום הוסיפו לתחושה כי כלכלת ארה"ב בנתיב התאוששות. גירעון הסחר של ארה"ב נסוג ביוני ב-4.7% ל-39.5 מיליארד דולר, והיה קטן מהתחזיות. כלכלנים צפו כי הגירעון יהיה 41.5 מיליארד דולר.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.1% בחודש יולי, בשל עלייה במחירי דלק ומכוניות. ואולם, ירידת שיא במחירי מוצרי אחסון מידע דיכאה את העלייה. בניכוי עלויות האנרגיה נרשמה עלייה של 0.2% במדד, הגבוהה ביותר מאז מארס. לפי תחזיות הכלכלנים המדד היה צפוי לעלות ב-0.2%, ומדד הליבה להישאר ללא שינוי. סביבה אינפלציונית שפירה מתירה לבנק המרכזי להשאיר את הריבית נמוכה בשיעור היסטורי.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בארבעת השבועות האחרונים ירד בממוצע ל-394,250, הנמוך מאז 15 בפברואר.



אתמול דווח כי המכירות הקמעוניות בארה"ב זינקו בחודש יולי בקצב מהיר בהרבה מן הצפוי. המכירות הקמעוניות עלו ב-1.4% ל-317.19 מיליארד דולר, לעומת תחזית לעלייה של 0.9%. גם נתוני חודש יוני תוקנו כלפי מעלה בידי משרד המסחר האמריקאי, והסתכמו בעלייה של 0.9%.







הבנק המרכזי של ארה"ב אמר גם הוא השבוע כי הסימנים להתאוששות בארה"ב נראים בבירור, אם כי סכנת הדפלציה עדיין קיימת. הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 45 שנים, מצב שאפשר לשוק האג"ח לשגשג בשנתיים האחרונות במידה חסרת תקדים. הנפקות אג"ח בארה"ב זינקו ב-43.3% במחצית הראשונה של השנה ל-3.6 טריליון דולר, הודות לגידול בהנפקת אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות. כך לפי נתוני איגוד שוק האג"ח (BMA). הנפקת אג"ח ממשלתיות קפצה בתקופה זו ב-41% ל-328 מיליארד דולר, בעוד ההנפקה של אג"ח מגובות משכנתאות זינקה ב-65% ל-1.66 טריליון דולר.



ביוני הגיעו התשואות על האג"ח לשפל של ארבעה עשורים ויותר, אך מאז זינקו בעקבות סימני ההתאוששות. הבנק הפדרלי אמר כי שער הריבית יישאר נמוך בתקופה הנראית לעין, כך שהתשואות על האג"ח הקצרות אינן מתרוממות בשיעור חד כמו אלו של האג"ח הארוכות. המשקיעים בשוק מהמרים כי העלאת הריבית לא תיעשה לפני המחצית השנייה של 2004, בעוד שאנליסטים של סיטיגרופ צופים כי הריבית תישאר ברמה הנוכחית של 1% עד הרבעון הראשון של 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully