וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי בוול סטריט - ברינגפוינט קורסת ב-33% לאחר שתיקנה דו"חותיה כלפי מטה

יהודה שויצר

14.8.2003 / 16:53

טקסס אינסטרומנטס עולה ב-2.5% לאחר העלאת המלצה; מניות ברוקייד עולות ב-1%; ליברטי מדיה יורדת ב-0.2%



מסחר תנודתי נרשם בפתיחת המסחר בבורסות וול סטריט, עת המדדים המובילים מתנודדים בין עליות קלות לירידות. מניות השבבים רושמות ירידות וגוררות את מדד המוליכים למחצה לירידה של 0.5%.



חדשות מקרו: הנפילה החדה בשער היורו סייעו לצמצום גירעון הסחר של ארה"ב ביוני שנסוג ב-4.7% ל-39.5 מיליארד דולר, והיה קטן מהתחזיות. כלכלנים צפו כי הגירעון יהיה 41.5 מיליארד דולר.



עוד דווח היום כי מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.1% בחודש יולי, בשל עלייה במחירי דלק ומכוניות. אולם ירידת שיא במחירי מוצרי אחסון מידע דיכאה את העלייה. בניכוי עלויות האנרגיה נרשמה עלייה של 0.2% במדד, הגבוהה ביותר מאז מארס. לפי תחזיות הכלכלנים המדד היה צפוי לעלות ב-0.2% ומדד הליבה להישאר ללא שינוי. סביבה אינפלציונית שפירה מתירה לבנק המרכזי להשאיר את הריבית נמוכה בשיעור היסטורי.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בארבעת השבועות האחרונים ירד בממוצע ל-394,250, הנמוך מאז 15 בפברואר.



מניות AOL טיים וורנר יורדות ב-0.3% לאחר שבית ההשקעות CSFB כתב בדו"ח כי חטיבת האינטרנט, AOL, תמשיך להכביד על מניית החברה עד אשר תרשום צמיחה במכירות.



בארינגפוינט (סימול BE), שפוצלה מחברת KPMG בשנת 2001, נופלת ב-33% לאחר שהודיעה כי תערוך מחדש את דו"חותיה לשלושת הרבעונים האחרונים, כתוצאה מהתאמות חשבונאיות בנוגע לרכישות שביצעה. בניירות שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב אמרה החברה כי במסגרת זו תפחית את רווחיה המדווחים לרבעון הראשון של שנת הכספים 2003 ל-2.5 מיליון דולר, 1 סנט למניה. לרבעון השני תפחית החברה את רווחיה ל-1.7 מיליון דולר ולרבעון השלישי ל-6.6 מיליון דולר.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-0.3% על רקע פרסומים בניו יורק טיימס כי קומקאסט (סימול CMCSA) עומדת להגיד הצעת רכש לנכסי הבידור של ויוונדי בארה"ב. ויוונדי ספגה מהלומה בשבוע שעבר בעקבות נטישתן של ליברטי מדיה ו-MGM מהמרוץ לרכישת הנכסים בארה"ב. קומקאסט נסחרת קרוב לשער הפתיחה.



ליברטי מדיה, שהפכה בחודש שעבר מחברת החזקות למפעילה של רשתות כבלים, צימצמה את ההפסד הנקי ברבעון השני, אך עברה מרווח תפעולי להפסד של 46 מיליון דולר. ההפסד הנקי של ליברטי, שפרשה לפי דיווחים מהמרוץ לרכישתה של ויוונדי אנטרטיינמנט, היה 464 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.1 מילאירד דולר בתקופה המקבילה, בה מחקה החברה משווי נכסיה 5.13 מיליארד דולר בשל הירידה בשוק המניות. מניות החברה יורדות ב-0.2%.



מניות יצרנית השבבים לענף הסלולר, טקסס אינסטרומנטס, עולה ב-2.5% לאחר שבית ההשקעות סאונדוויו העלה המלצתו לחברה ל"תשואת יתר", מהמלצת "ניטרלי".



מניות ברוקייד (סימול BRCD) עולות ב-1% למרות שרשמה ירידה חדה ברווחיה ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully