וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנות הרדיו האזוריות תובעות את המדינה על סך 15.6 מיליון שקל בגין הזנחת הטיפול ברדיו הפיראטי

רוני קורן-דינר

14.8.2003 / 17:37

התחנות טוענות כי חוסר הפרופורציה בין מספר התלונות שהוגשו נגד התחנות הפיראטיות לבין מספר התחנות הלא חוקיות שנסגרו מצביע על מחדל ואוזלת יד מצד המדינה



13 תחנות הרדיו האזורי, הנמצאות תחת פיקוח הרשות השנייה, הגישו תביעה משותפת נגד המדינה לביהמ"ש המחוזי בירושלים, בגין הזנחת הטיפול ברדיו הפיראטי. התחנה האזורית היחידה שלא משתתפת בתביעה היא תחנת הרדיו הערבית החדשה בצפון, אשר אך החלה בשידוריה זה לא מכבר. התחנות העמידו את סכום התביעה על 15.6 מיליון שקל, וציינו כי סכום זה נקבע לצורך אגרה בלבד.



תחנות הרדיו, באמצעות עו"ד ליאור חריש, טוענות כי הרשות השנייה התחייבה במכרזים שפירסמה לקראת הקמת הרדיו האזורי לדאוג לכך שלא יהיו הפרעות בתדרי השידור. כמו כן, התחייבה הרשות לסייע במידת האפשר לקיומה של תחרות יעילה והוגנת. עם זאת, הרשות השנייה איננה צד לתביעה, והיא מצדדת בתביעת התחנות נגד המדינה לאחר שמאמציה לאכוף שידורים חוקיים עלו בתוהו.



בכתב התביעה נטען כי נכון לספטמבר 1995 פעלו בישראל 35 תחנות רדיו פיראטיות. התחנות האזוריות החוקיות אשר החלו לשדר סמוך למועד זה נתקלו בסביבה תחרותית פרועה של תחנות הפועלות באזורי הזיכיון שלהן, פוגעות אנושות בהכנסותיהן מפרסומות ומפריעות לאיכות השידורים בתדרים השונים. מאז, גדל מספר התחנות הפיראטיות במאות אחוזים.



לאלה, טוענות התובעות, נוספו עשרות תחנות פיראטיות הפועלות תחת מסווה "חינוכי" - ביוזמתה של רשות השידור. בכך מתכוונות התובעות לפרויקט תחנות הרדיו של המכללות לתקשורת, בשיתוף עם "קול ישראל", דוגמת תחנת הרדיו הפופולרית 106FM של המכללה למנהל. למרות שבתחילה הובטח, לטענת התובעות, כי לא יוקמו יותר מארבע תחנות חינוכיות, הרי שבפועל הוקמו 30 תחנות קהילתיות-חינוכיות, חלקן ממומנות פרסומות.



התובעות טוענות עוד כי חוסר הפרופורציה בין מספר התלונות שהוגשו נגד התחנות הפיראטיות לבין מספר הפשיטות וסגירות תחנות לא חוקיות על ידי המשטרה, כמו גם מספר ההעמדות לדין וההרשעות בקיום עבירות אלה, מצביעים על מחדל ואוזלת יד מצד המדינה.
(ת.א. 5303/03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully