וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקן צו איסור הלבנת הון: החל מחודש אפריל ידווחו הבנקים לרשות על פעולות במזומן של 50 אלף שקל

אמיר הלמר

14.8.2003 / 18:47

היום קובע הצו חובת דיווח בגין כל פעולה של 200 אלף שקל ומעלה; עו"ד יוכל להחזיק חשבון פיקדון עבור לקוחותיו ובו סכום של עד 300 אלף שקל ללא הצהרת נהנה



ועדת חוק חוקה ומשפט בראשותו של ח"כ מיכאל איתן תיקנה היום את צו איסור הלבנת הון בהתאם לעמדתה המקצועית של הרשות לאיסור הלבנת הון, וקבעה כי החל מחודש אפריל הקרוב יידרשו הבנקים לדווח לרשות על כל פעולה במזומן בסכומים העולים על 50 אלף שקלים. עד יום נדרשו הבנקים על פי הצו לדווח לרשות על פעולות בגובה 200 אלף שקל ומעלה.



עו"ד יהודה שפר ראש הרשות להלבנת הון אמר היום כי הורדת הסכום החייב בדיווח מחויב כדי להצליח ולאתר הפקדות ומשיכות של הון שמקורו בעולם הפשע.



שפר הוסיף כי מניסיון הרשות שנצבר בשנה וחצי האחרונות התברר שסכום של 200 אלף שקל לצרכי דיווח הינו גבוה מידי. שפר ציין כי במקומות שונים בעולם בהם קיימת חובת דיווח המבוססת על גובה הסכום, נקבע לרוב כי הדיווח ייעשה בהפקדות של 10 אלפים דולר ומעלה.



שפר ציין כי הציבור אינו צריך לחשוש מהדיווח של הבנקים שכן הרשות מתעניינת אך בהפקדות ומשיכות של כספים שמקורם בפשיעה ואין כל זליגת מידע שנצבר ברשות לגורמי אכיפה אחרים כמו מס הכנסה.



במסגרת התיקון לצו נקבע היום עוד כי עו"ד יהיו רשאים להחזיק בחשבון פקדונות - בו יחזיקו בין השאר כספים בנאמנות - וזאת מבלי שיידרשו לצרף הצהרת נהנה בחשבון. בעניין זה הושגה פשרה בין לשכת עורכי הדין לבין הרשות לפיה הסכום בחשבון זה לא יעלה על 300 אלף שקל ולא תבוצע בחשבון פעולה בסכום העולה על 100 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully