וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה בכנסת אשרה את מרבית דרישות בנק ישראל בצו להסדרת פעילות הבנקים במסגרת החוק לאיסור הלבנת הון

אמיר טייג

14.8.2003 / 19:01

תקרת הפעולה המחייבת דיווח של הבנק לרשות להלבנת הון הופחתה ל-50 אלף שקל; היתרה היומית בחשבונות שפותחים עורכי דין ורואי חשבון ללקוחותיהם הוגבלה ל-300 אלף שקל



על אף התנגדות הבנקים, אישרה היום ועדת חוק החוקה חוק ומשפט להפחית את תקרת הפעולה המחייבת דיווח לרשות להלבנת הון ל-50 אלף שקל. הבקשה אשר הוצגה על ידי בנק ישראל עולה בקנה אחד עם דרישות הגופים הבינלאומיים הנלחמים בהלבנת הון.



הוועדה אישרה אתמול את מרבית סעיפי נוסח הצו המתוקן שהגיש בשבוע שעבר נגיד בנק ישראל, דוד קליין, כחלק מיישום החוק לאיסור הלבנת הון. במסגרת האישור קיבלה הוועדה את עמדת בנק ישראל אך הגמישה שתי נקודות, על פי בקשת נציגי הבנקים.



בעלי חשבונות בבנקים מקומיים המתגוררים בחו"ל לא יידרשו להגיע לישראל על מנת להזדהות כבעלי החשבונות, אלא יורשו לעשות זאת מול נציג קונסולרי ישראלי בארץ מגוריהם. כמו כן הקלו בוועדה את הדרישה מעורכי דין או רואי חשבון בעת פתיחת חשבון בנק עבור לקוחותיהם; עורכי דין או רואי חשבון לא יוכלו לפתוח חשבון בנק עבור לקוחותיהם, אלא אם היתרה בסוף יום העסקים או היקפה של כל פעולה שנעשתה בחשבון לא יהיו גבוהים מ-300 אלף שקל, ולא 200 אלף שקל כפי שביקש בנק ישראל.



בנוסף נקבע בצו שאושר כי פתיחת חשבון למטרות קהילתיות לטובת קבוצה גדולה או בלתי מוגדרת של נהנים תתאפשר בתנאי שהיתרה בחשבון בסוף כל יום עסקים, או היקפה של כל פעולה בחשבון, לא יהיו גבוהים מ-50 אלף שקל. בשני המקרים, תנאי נוסף לפתיחת החשבון הוא חתימה על הצהרת המבקש בנוגע למטרה שלשמה נפתח החשבון. הכוונה העיקרית בהוראה זו היא לאפשר ניהול נוח של חשבונות משותפים קטנים יחסים, כמו חשבונות של ועדי בתים.



מרבית סעיפי הצו שאושר היום ייכנסו לתוקף החל מה-1 בינואר 2004, מלבד ההוראה העוסקת בפתיחת חשבון על ידי עורכי דיון או רואי חשבון, והוראה לגבי חשבונות למטרות קהילתיות אשר תיכנס לתוקף רק בתחילת אפריל 2004. החל מתאריכים אלו בעלי חשבון שהפרו תנאים אלה יקבל התראה, ואם ימשיכו בהפרה לאחר מכן הבנק יקפיא כל פעולה בחשבון למעט משיכת היתר הקיימת, סגירת החשבון ופירעון החובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully