וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים קלות בוול סטריט בעקבות שיפור נוסף בנתוני המקרו

רן דוידוב

14.8.2003 / 23:09

התחדשו הנפילות בשוק האג"ח; מקדונלד'ס ו-3M, שניים מרכיבי דאו ג'ונס, יורדות בעקבות הורדות המלצה; ברינגפוינט קורסת ב-28% לאחר שתיקנה דו"חותיה כלפי מטה



המדדים המובילים בוול סטריט רושמים עליות קלות על רקע שורת נתוני מקרו מעודדת ששבה ואישרה כי המשק האמריקאי אכן מצוי בעיצומה של מגמת התאוששות. אולם העלייה החדה בתשואות על האג"ח הממשלתי, שהקפיצה היום את האג"ח ל-10 שנים לשיא של 13 חודש, מעוררת עצבנות רבה בקרב המשקיעים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.3%. מדד נאסד"ק עולה ב-0.6%.



חדשות מקרו: הנפילה החדה בשער היורו סייעו לצמצום גירעון הסחר של ארה"ב ביוני שנסוג ב-4.7% ל-39.5 מיליארד דולר, והיה קטן מהתחזיות. כלכלנים צפו כי הגירעון יהיה 41.5 מיליארד דולר.



עוד דווח היום כי מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.1% בחודש יולי, בשל עלייה במחירי דלק ומכוניות. אולם ירידת שיא במחירי מוצרי אחסון מידע דיכאה את העלייה. בניכוי עלויות האנרגיה נרשמה עלייה של 0.2% במדד, הגבוהה ביותר מאז מארס. לפי תחזיות הכלכלנים המדד היה צפוי לעלות ב-0.2% ומדד הליבה להישאר ללא שינוי. סביבה אינפלציונית שפירה מתירה לבנק המרכזי להשאיר את הריבית נמוכה בשיעור היסטורי.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בארבעת השבועות האחרונים ירד בממוצע ל-394,250, הנמוך מאז ה-15 בפברואר.



המלצות אנליסטים



ווצ'וביה סקיוריטיז הוריד את המלצתו למניית מקדונלד'ס ל"נייטרלי" מ"תשואת יתר" בעקבות מחירה המוגזם של המניה לדעתו. מניית ענקית המזון המהיר מגיבה בירידה של 1.3%.



סמית ברני הוריד את המלצתו למניית 3M (סימול MMM), אחד מרכיבי דאו ג'ונס ל"נייטרלי" מ"תשואת יתר", בעיקר בשל מחירה היקר של המניה אותה תפצל החברה בקרוב. המניה יורדת ב-1.7%.



מניות AOL טיים וורנר עולות ב-0.8% למרות שבית ההשקעות CSFB כתב בדו"ח כי חטיבת האינטרנט, AOL, תמשיך להכביד על מניית החברה עד אשר תרשום צמיחה במכירות.



מניות יצרנית השבבים לענף הסלולר, טקסס אינסטרומנטס, עולה ב-2.7% לאחר שבית ההשקעות סאונדוויו העלה המלצתו לחברה ל"תשואת יתר", מהמלצת "ניטרלי".



בארינגפוינט (סימול BE), שפוצלה מחברת KPMG בשנת 2001, נופלת ב-28% לאחר שהודיעה כי תערוך מחדש את דו"חותיה לשלושת הרבעונים האחרונים, כתוצאה מהתאמות חשבונאיות בנוגע לרכישות שביצעה. בניירות שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב אמרה החברה כי במסגרת זו תפחית את רווחיה המדווחים לרבעון הראשון של שנת הכספים 2003 ל-2.5 מיליון דולר, 1 סנט למניה. לרבעון השני תפחית החברה את רווחיה ל-1.7 מיליון דולר ולרבעון השלישי ל-6.6 מיליון דולר.



ויוונדי יוניברסל יורדת ב-0.3% לאחר שקומקאסט (סימול CMCSA), חברת הכבלים הגדולה בארה"ב, אמרה כי היא פורשת מהמירוץ אחרי נכסיה האמריקאים של תאגיד המדיה הצרפתי-אמריקאי. ההודעה באה לאחר שליברטי מדיה ו-MGM הודיעו אף הן כי הן פורשות מהליך המכירה הפומבית ומותירה שלוש מתחרות בלבד על הנכסים. קומקאסט עולה על רקע ההודעה ב-0.4%.



ליברטי מדיה, שהפכה בחודש שעבר מחברת החזקות למפעילה של רשתות כבלים, צימצמה את ההפסד הנקי ברבעון השני, אך עברה מרווח תפעולי להפסד של 46 מיליון דולר. ההפסד הנקי של ליברטי היה 464 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, בה מחקה החברה משווי נכסיה 5.13 מיליארד דולר בשל הירידה בשוק המניות. מניות החברה עולות ב-0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully