וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל השליטה בניסן תעשיות רפואיות: "אם טפנוקים לא יפעל תוך ימים, אולי לא נבצע העסקה"

סיון קלינגבייל

15.8.2003 / 9:24

לדברי חזי ניסן, כדי להפעיל את המפעל בכוונתו לגייס 5 מיליון שקל מהון חוזר - שייכנס מפעילות המפעל - ו-5 מיליון שקל נוספים מהקרן למפעלים במצוקה



"אם החברה לא תחזור לפעילות בתוך מספר ימים, היא תפסיד לקוחות" - כך אמר אתמול בעל השליטה בניסן תעשיות רפואיות, חזי ניסן; לדבריו, אם לא יוכל להתחיל להפעיל את מפעל מוצרי נייר עמיר, יצרן טפנוקים, בתוך כמה ימים, הוא אינו בטוח כי יהיה מעוניין בביצוע העסקה.



ניסן אמר כי כדי להפעיל את המפעל בכוונתו לגייס 5 מיליון שקל מהון חוזר - שייכנס מפעילות המפעל - ו-5 מיליון שקל נוספים מהקרן למפעלים במצוקה.



בכוונת החברה להפעיל את המפעל לתקופה זמנית של 8-3 חודשים, ולאחר מכן להחליט אם לרכוש את המפעל. ניסן הוסיף כי אין בכוונתו לבצע בדיקת נאותות למפעל, אלא להתחיל בהפעלתו, ללמוד את מצבו, לבחון שווקים ולייעל פעילויות. לדבריו, הוא נפגש עם הנאמן של המפעל, אורן גוטסמן, והתרשם כי הוא עושה מאמץ לזרז את התהליך. הסכם עקרוני שחתם ניסן עם הנאמן כבר עבר לאישור הבנקים.



לדברי ניסן, הפעילות של מפעל נייר עמיר סינרגטית לפעילות של ניסן תעשיות רפואיות, שמפעילה את חברת ספאנקס בשיתוף עם קיבוץ שמיר.



ספאנקס מפעילה שני מפעלים בטבריה ובקיבוץ שמיר, הנמצא בשכנות לקיבוץ עמיר. החברה מייצרת בדים לא ארוגים המשמשים לתעשיית המטליות הלחות ומוצרי היגיינה. מוצרי החברה מיוצאים לחברות בינלאומיות, בעיקר בארה"ב ואירופה, כגון יוניליבר וניוואה. מחזור המכירות של ספאנקס הוא כ-45 מיליון דולר בשנה.



ניסן אמר כי מפעלי נייר עמיר פעלו בתחום החיתולים, ובעיקר בשוק המקומי, תחת המותג טפנוקים, ובמותג פרטי לרשתות בחו"ל.



לדבריו, אם יפעיל מחדש את המפעל הוא יתמקד במותג הפרטי לרשתות שיווק קטנות ובינוניות באירופה ובארה"ב. ניסן הוסיף כי להערכתו, אם יפעיל מחדש את המפעל יוכל לשמור על היקפי הפעילות בחו"ל ואף להגדילם.



מנכ"ל מפעל נייר עמיר, יואב ניר, אמר כי עם סכום של 10 מיליון שקל ניתן להחזיר את המפעל לפעילות רווחית. "לא היו לנו 10 מיליון שקל, כי הבנקים לא נתנו לנו יותר מימון", הוא אמר, "את אשראי הספקים משכנו כמה שיותר. צריך לזכור שניסן לוקח את הפעילות בלי החובות".



לדברי ניר, בשוק המותג הפרטי יש פוטנציאל: "אנחנו פנינו אל השוק הזה ברצינות רק בשנתיים האחרונות. גם בשוק הזה צריך להשקיע כסף ולפתח קשרים. אי אפשר לעשות זאת בלי הון חוזר. לוקח הרבה זמן להיכנס לרשת ולהחליף ספק קיים. היום, ב-10 מיליון שקל אפשר לקצור את מה שזרענו". לדברי ניר, 50% ממחזור המכירות של המפעל, שהיתה בשנה האחרונה 100 מיליון שקל התמקדה בייצור למותג פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully