וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל חזר לחלקים בארה"ב ובקנדה; בוש: זה לא טרור

שלמה שמיר

15.8.2003 / 20:20

ניו יורק: אלפי אנשים חולצו מהרכבת התחתית ומבנייני המשרדים; רה"מ קנדה: ההפסקה נגרמה בשל תקלה חמורה בתחנת כוח גרעינית בפנסילווניה



החשמל מתחיל לחזור הבוקר (שעון ישראל) לכמה חלקים בצפון מזרח ארה"ב ובדרום קנדה, אולם החזרת הזרם לכל 50 מיליון האנשים שנפגעו מהפסקת החשמל תיארך עוד שעות. הבוקר נפתחו מחדש נמלי התעופה במזרח ארה"ב ובקנדה והטיסות חודשו.
הפסקת החשמל בחלקים גדולים בצפון אמריקה אירעה אתמול בשעה 4 אחר הצהריים (שעון ניו יורק).

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר לפנות בוקר (שישי) כי הממשל האמריקאי יעזור למיליוני האנשים שנפגעו מהפסקת החשמל, "לאט ובביטחה". בוש שלל כל אפשרות כי הפסקת החשמל נגרמה כתוצאה מפעולת טרור. "הדבר היחיד שאני יכול לומר בוודאות הוא שזה לא נגרם כתוצאה מפעולת טרור", אמר בוש שמבקר בסן דייגו.



בכך הצטרף הנשיא לקביעתו של ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לפנות בוקר אמר בלומברג כי החשמל חזר כבר לכמה חלקים בניו יורק. עם זאת, תיקון התקלה והחזרת החשמל לכל שאר החלקים צפוי לארוך כמה שעות. החשמל חזר גם לחלקים בחבל אונטריו שבקנדה, שחלקים נרחבים ממנו נותקו מהזרם עקב ההפסקה.



בלומברג הוסיף כי כל כוחות ההצלה בעיר עוסקים בסיוע לאנשים שנקלעו למצוקה עקב הפסקת החשמל, וכי עד כה לא ידוע על נפגעים. לדבריו, הכוחות חילצו אלפי אנשים שנלכדו ברכבת התחתית ובמעליות ובמשרדים בבניינים הגבוהים. הפסקת החשמל גרמה לשיבושים אדירים באזור ניו יורק. מושל ניו יורק, ג'ורג' פטקי, הכריז על מצב חירום.



עדיין לא ברור מה גרם לניתוק אספקת החשמל לערים רבות בחוף המזרחי של צפון אמריקה, בהן ניו יורק, בוסטון, מסצ'וסטס, קליבלנד, אוהיו, דטרויט, מישיגן, אונטריו ואוטאווה. ממשרדו של ראש ממשלת קנדה, ז'אן שרטיין, נמסר כי הפסקת החשמל נגרמה עקב תקלה חמורה בתחנת כוח גרעינית בפנסילווניה. מוקדם יותר אמר
דובר ראש הממשלה כי "על פי המידע שקיבלנו, ברק פגע בתחנת כוח באזור הניאגרה, בצד השייך לארה"ב". גם בלומברג אמר אמש שהפסקת החשמל נגרמה עקב עומס יותר בתחנת הכוח שבמפלי הניאגרה. עם זאת, בריאן וורנר, מרשות האנרגיה של ניו יורק, אמר כי המתקנים בניאגרה לא נפגעו על ידי ברק "ובשום פרק זמן של התקרית הזו לא הפסיקו לעבוד".



מרכז מנהטן נסגר לתנועה, כולל אזורי נמלי התעופה. הנמלים התבססו על מערך אספקת החשמל לשעת חירום. בשל הפסקת החשמל יצאו אלפי אנשים את הבניינים שבהם היו ויצאו לרחובות. התחבורה הציבורית בניו יורק וסביבתה שותקה. אלפי נוסעים נלכדו ברכבת התחתית ובמכוניות, בשל שיתוק רשת החשמל של הרמזורים. בקנדה השפיעה הפסקת החשמל על חייהם של כ-10 מיליון תושבים, בהם רוב תושבי אונטריו ששותקה לחלוטין.



גם המסחר בבורסה בניו יורק נפגע עקב הפסקת החשמל. בחדרי העסקות בוול סטריט הופעלו מיד גנרטורים, ואולם כיוון שרוב אמצעי התקשורת, כולל הרשת הסלולרית, קרסו, הופסק המסחר ברוב חדרי העסקות. עם זאת, בוול סטריט מעריכים כי המסחר ביום שישי יתקיים כסדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully