וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עוה"ד מתנגדת להארכת שבוע העבודה במערכת המשפט גם לימי שישי

בן-ציון ציטרין

15.8.2003 / 10:30

הארכת שבוע העבודה נועדה לצמצם את התורים ולאפשר להקטין את השימוש בפתרון של משמרת שנייה בבתי המשפט



לשכת עורכי הדין מתנגדת ליוזמה שהעלה באחרונה יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, בעניין הארכת שבוע העבודה במערכת המשפט גם לימי שישי. הארכת שבוע העבודה נועדה לצמצם את התורים ולאפשר להקטין את השימוש בפתרון של משמרת שנייה בבתי המשפט.



לטענת ראש הלשכה, ד"ר שלמה כהן, משפטים רבים הנערכים בשעות הבוקר מתארכים לשעות אחר הצהרים - דבר שלא יתאפשר בימי שישי. לדברי כהן, יום שישי הולך ומשתרש בישראל כיום המנוחה היחיד המאפשר פעילות לרווחה אישית, מכיוון "שבשבת אפשרויות הפעילות מצומצמות ולא רק לשומרי שבת".



לדבריו, ללשכת עוה"ד יש רעיונות חלופיים פשוטים ויעילים יותר, שיש בהם כדי להגדיל משמעותית את שעות השיפוט ללא הזדקקות למשמרת שנייה או להפעלת בתי המשפט בימי שישי. כהן מציע להאריך את יום השיפוט עד 15:00 או 16:00, כמקובל במדינות רבות. כיום, שופטים רבים מסיימים דיונים באולמות שעה עד שעתיים קודם לכן. לדברי כהן, הצעתו תאפשר להם יום או יומיים בשבוע לצורך כתיבת פסקי דין וטיפול בתיקים, ובימים אלה יוכלו שופטים אחרים להשתמש באולמות במקום להפעיל משמרת שנייה אחר הצהרים.



הדיון בעתירות נגד הפעלת המשמרת השנייה אמור להתקיים בבג"ץ החודש. הפיילוט המופעל בתל אביב הוא לשנה אחת בלבד ושר המשפטים הנוכחי, יוסף לפיד, כבר הודיע כי אין בכוונתו להפסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully