וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה כ.א.ל רוכשת את מלוא הבעלות ביציל פיננסים מפולאר השקעות לפי שווי של 4.5 מיליון שקל

אמיר טייג

15.8.2003 / 10:52

העסקה מותנית בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים; יציל היא החברה השנייה בגודלה בשוק ניכיון האשראי; פולאר: למרות גודלה המאזני - יציל לא תרמה רווחים ניכרים



חברת כ.א.ל של בנק דיסקונט הודיעה היום כי רכשה את מלוא הבעלות על חברת יציל פיננסים מידי פולאר השקעות לפי שווי של 4.5 מיליון שקל. יש לציין כי טרם ביצוע העסקה החזיקה כ.אל בבעלות של 20% מחברה בת של יציל. מימוש העסקה מותנה בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.



יציל עוסקת בניכיון שוברי עסקות בכרטיסי אשראי של כל מותגי האשראי בישראל: ויזה, דיינרס, מאסטרקארד, ישראכרט ואמריקן אקספרס. יציל היא חברה ותיקה בתחום ופועלת בענף למעלה מעשר שנים, ומעמידה מימון בהיקף של מיליוני שקלים בשנה לשורה ארוכה של בתי עסק וחברות קמעונאיות המעוניינות לממן ולשפר את תזרים המזומנים שלהן.



יציל היא החברה השנייה בגודלה בשוק ניכיון האשראי, כאשר מחזיקה כ-34% ממנו. גמא ניהול וסליקה היא הגדולה ומחזיקה בכ-47% מהשוק. היתר מתחלק בין ויזה כ.א.ל, מימונית, צמרת ולאומי קארד, כך עולה מנתוני חברת המחקר BDI. עוד עולה מנתוני BDI כי שוק ניכיון עסקות התשלומים בכרטיסי האשראי בישראל צמח במהלך שנת 2001 ב-50% ונאמד בכ-8.5 עד 8.8 מיליארד שקל בשנת 2002.



מפולאר נמסר כי מכירת יציל הינה נדבך נוסף במימוש חברות העוסקות בהספקת שירותים פיננסים, יציאה מתחום הליסינג והביטוח, וכחלק ממיקוד עסקי המתבצע בה. עוד נמסר כי פעילות יציל הגדילה באופן משמעותי את המאזן המאוחר של פולאר אך מנגד לא תרמה שיעור ניכר מהרווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully