וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות ני"ע לשעבר מירי כץ מחקה תביעת דיבה נגד "הארץ"

בן-ציון ציטרין

15.8.2003 / 11:40

עילת התביעה היתה פרסום כתבה שעניינה בקשת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה בגין חשדות לכאורה לניצול סמכויות לרעה והפרת אמונים ברשות ני"ע על ידי כץ



יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, עו"ד מירי כץ, ביקשה למחוק תביעת דיבה שהגישה בדצמבר 2000 נגד עיתון "הארץ" ועורכו, במסגרת תביעה שהוגשה גם נגד התנועה לאיכות השלטון ודוברה, שוקי לבנון. עילת התביעה היתה פרסום כתבה שעניינה בקשת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה בגין חשדות לכאורה לניצול סמכויות לרעה והפרת אמונים ברשות ני"ע על ידי כץ, בקשר לחקירת האגודה השיתופית מונדרגון; וכן כתבה נוספת, שבה הובאה טענת התנועה לאיכות השלטון לפיה התלונה הופנתה, בין היתר, נגד התובעת, אך לא כלפי אחותה, העיתונאית רותי יובל.



"הארץ", באמצעות עורכי הדין זאב ליאונד ואלון נדב, טענו בכתב ההגנה כי מדובר בסיקור עיתונאי נכון והוגן וכי אין בסיס לתביעה.



התביעה על סך מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי בירושלים והועברה לבית משפט השלום בירושלים, בעקבות הרחבת סמכויות השיפוט של בתי משפט השלום.



בעקבות מספר ישיבות קדם משפט, התבטאויות של השופט נועם סולברג ועמדת העיתון בחרה כץ להגיש בקשה למחיקת תביעתה, ערב תחילת שלב שמיעת הראיות במשפט.



עיתון "הארץ" התנגד למחיקה המאפשרת תיאורטית את הגשתה של התביעה מחדש, ודרש שהתביעה תידחה - אף שכץ הצהירה כי לא תגיש את תביעתה מחדש.



בית המשפט קבע, בהחלטה מ-31 ביולי, כי התביעה תימחק, והגשתה מחדש תותנה בתשלום 3,000 שקל לעיתון.



המשפט בין כץ לתנועה לאיכות השלטון ודוברה יימשך (ת.א. 11251/02).






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully