וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה מהוססת בוול סטריט בהיקפי מסחר דלילים; דל יורדת ב-0.6%

רונן סרברניק

15.8.2003 / 16:57

דל דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני בהתאם לתחזיות; מניית חברת התוכנה BEA סיסטמס יורדת ב-2.7%; ויוונדי עולה ב-2.4%



המסחר בוול סטריט נפתח היום כמעט כרגיל אך היקפי המסחר צפויים להיות קטנים בהרבה מהממוצע עקב שיתוק רוב מערכות התחבורה בעיר ניו יורק בעקבות הפסקת החשמל הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב. נאסד"ק יורד ב-0.2%; דאו ג'ונס עולה ב-0.2%. המסחר במדד ה-AMEX לא נפתח הבוקר בשעה 9:30 והוא צפוי להיפתח מאוחר יותר.



אתמול, דקות אחדות לאחר סיום המסחר החלה הפסקת חשמל חמורה אשר שיתקה חלקים גדולים של אזור צפון מזרח ארה"ב וחלקים מקנדה. הפסקת החשמל השפיעה על כ-50 מיליון איש אשר העבירו את הלילה באפלה.



הבעיה החמורה ביותר נרשמה במגזר התחבורה. הן התחבורה העירונית, שדות התעופה, רכבות, רכבות תחתיות, כולן נפגעו. אספקת החשמל נפסקה גם ב-3 שדות התעופה של ניו יורק דבר שהוביל לעיכובים מקומיים וכלל ארציים.



רשת CBS דיווחה כשעתיים לפני פתיחת המסחר כי אספקת החשמל חזרה ל-20% מהעיר ניו יורק, ולחלקים נוספים בצפון מזרח ארה"ב.



בחזית המקרו: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בחודש יולי, זה החודש השני ברציפות, כך דיווח היום משרד העבודה בארה"ב. מדד הליבה - אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה - עלה ב-0.2% לאחר שנותר ללא שינוי בחודש יוני. נתוני המדד תאמו את תחזיות האנליסטים, אך מדד הליבה היה גבוה במקצת מתחזית לעלייה של 0.1%.



התפוקה התעשייתית עלתה בשיעור של 0.5% בחודש יולי, העלייה החדה ביותר מאז חודש ינואר, כך דיווח היום הבנק הפדרלי. העלייה גבוהה מתחזיות אנליסטים לעלייה של 0.2%. העלייה נובעת בעיקר מגידול במגזר חברות השירותים, אשר רשמו עלייה של 3.9% בתפוקה במהלך יולי.



מניית דל (סימול DELL) יורדת בכ-0.6% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השני, בהתאם לתחזיות אנליסטים. החברה דיווחה על רוווח של 621 מיליון דולר, 24 סנט למניה, על בסיס מכירות של 9.78 מיליארד דולר. כמו כן מסרה החברה כי היא צופה לרשום הכנסות של 10.5 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 10.35 מיליארד דולר.



מניית BEA סיסטמס (סימול BEAS), חברת התוכנה, יורדת ב-2.7% לאחר שזו דיווחה על רווח נקי של 25.9 מיליון דולר, 6 סנט למניה, על בסיס הכנסות של 245 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה.



מניות קומקסט (סימול CMCSK) נסחרות בעלייה של 0.4% לאחר שהודיעה, דקות אחדות לפני סגירת המסחר על מיזם משותף שלה ושל ויוונדי שיקשר בין חטיבות הכבלים של קומקסט וחטיבת התוכן הגלובלית של ויוונדי. המסחר במניות ויוונדי (סימול V) נפתח בעלייה של 2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully