וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עלה ב-0.1% על רקע הפסקת החשמל

עידו אלון

16.8.2003 / 0:12

השלים עלייה של 3.5% השבוע; טבע איבדה 1%; TTI זינקה ב-11%; טבע קיבלה אישור FDA לתרופה מינוצין; אמדוקס עלתה ב-1% על רקע מעבר לשלב מתקדם במכרז של ויזה הנאמד ב-100 מיליון דולר

העלטה שאפפה חלק מהערים בארה"ב ובקנדה לא החשיכה את מסכי הבורסות בניו יורק. עם זאת, עסקים רבים נפגעו מהפסקת החשמל. כך לדוגמה, הקמעונאית הגדולה בעולם וול מארט סגרה עשרות חנויות, מפעלים רבים של חברות רכב כמו פורד דממו וגם התנועה בשדות התעופה התעכבה. סוחרים רבים בחרו שלא להגיע, ובנוסף לכך שמדובר ביום שישי באוגוסט, היתה התוצאה מסחר דליל במיוחד.

את הפן החיובי למסחר סיפקה חברת המחשבים דל, שדיווחה על תוצאות טובות מהתחזיות ואף הוסיפה צפי חיובי להמשך. השבוע דישדשו המדדים, עם נטייה מעלה בתוך ריכוז מחזורי מסחר נמוכים, כיאה לאוגוסט. לעומתם, הכלכלנים עוקבים בעניין רב אחר שוק האג"ח, שבו המשיכו המחירים לרדת, כשבמקביל עלו התשואות לשיא של שנה. תשואות ארוכות גבוהות משמעותן ייקור משכנתאות והערכות להעלאת ריבית בטווח הארוך על רקע הגירעון הכבד של ארה"ב.

מספר נתוני מאקרו פורסמו היום. מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-0.2%, בהתאם להערכות האנליסטים, והתפוקה התעשייתית עלתה בחודש זה ב-0.5%. עלייה זו היא החדה ביותר מאז ינואר 2003 - והיא עקפה את ממוצע תחזיות האנליסטים לשינוי של 0.2%. מדד אמון הצרכנים לא פורסם בעקבות הפסקת החשמל.

אתמול פורסמו נתונים מעודדים אודות שוק העבודה, ולפיהם מספר דרישות האבטלה השלימו שבוע רביעי ברציפות מתחת לרף ה-400 אלף - מספר המייצג התאוששות בשוק העבודה.

לאור כל זאת, מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 1,702 נקודות והשלים עלייה של 3.5% בשבוע החולף. גם דאו ג'ונס טיפס ב-0.1% לרף של 9,321 נקודות ובשבוע כולו עלה ב-1.4%.

בין המניות הישראליות, ישנן שתיים הפונות זה תקופה ארוכה בכיוונים מנוגדים. בעוד חברת אמדוקס השלימה יציאה נאה מהמשבר שפקד אותה ב-2002, ממשיכה גילת רשתות לוויין להציג מחיקות, הפסדי ענק ופיטורים.

אמדוקס עברה לשלב מתקדם במכרז של חברת ויזה, הנאמד ב-100 מיליון דולר, ובמכרז נוסף של הבנק ABN אמרו. חברת שירותי החיוב פועלת באחרונה לכניסה לשוק הבנקאות, שעשוי לספק לה חוזים משמעותיים נוספים. אמדוקס עלתה ב-1% ל-20.8 דולר.

מנגד, חברת גילת רשתות לוויין, המשווקת תחנות לוויין זעירות להעברת נתונים, דיווחה אתמול על הפסד נקי של 36.2 מיליון דולר שהעלה את סף הפסדיה מתחילת 2000 ליותר מ-735 מיליון דולר. החברה פיטרה 13% מעובדיה במהלך התייעלות שאמור לטענתה לחסוך כ-30% בעלויות השכר. גילת עלתה ב-1% לרמה של 4.4 דולרים.

חברת פאנדטק, הנסחרת בנאסד"ק, תצטרף לחברות שביצעו רישום כפול ותחל להיסחר גם בתל אביב ביום שלישי. החברה, המתמחה בתוכנות לסליקת כספים אוטומטית עבור בנקים ומוסדות פיננסיים, תיתווסף ל-21 החברות שכבר ביצעו את הליך הרישום הכפול - שעד כה לא הצליח לבסס שינוי מהותי בסחירותן. שווי השוק של פאנדטק בנאסד"ק, כ-82 מיליון דולר, יאפשר לה להיכנס למדד ת"א 100 ולמדד תל-טק תחת הסימול "פנדט". המניה ירדה ב-1% לרמה של 5.8 דולרים.

טבע איבדה 1% במחזור נמוך למחיר של 57.3 דולר. החברה קיבלה היום אישור של מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, לתרופה האנטיביוטית מינוצין, המיועדת לטיפול בזיהומים. האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות' ציין היום כי השוק לתרופה כבר רווי במתחרות גנריות. לפיכך, הוא העריך את תרומת האישור לטבע בעיקר בהרחבת סל המוצרים ובתוספת הכנסות של 5-10 מיליון דולר לכל היותר.

מניית לומניס איבדה 4% ל-1.1 דולרים.

בנק ההשקעות מריל לינץ' פירסם השבוע סקירה על תעשיית המוליכים למחצה והיצרניות הפועלות בה. להערכתם, סביבת העסקים בתחום השתפרה מעט, אך עם זאת ההשקעות ההוניות בחברות הטלקום עדיין חלשות. על רקע שתי השפעות אלו מציינים במריל לינץ' כי התעשייה יכולה ליהנות בעיקר מחידושי מלאים בטווח המיידי.

חברות ישראליות רבות ממתינות להתאוששות בתעשיית השבבים. כך לדוגמה, אורבוטק שחלק ניכר מפעילותה נסוב על פיתוח מכונות בדיקה של מוליכים למחצה. המניה אינה מצליחה להתרומם כל עוד לא חל שינוי לטובה בתחום זה, או עליית מדרגה בביקושים לצגים שטוחים שגם עבורן מייצרת אורבוטק מכונות בדיקה. אורבוטק איבדה 1% ל-17 דולר.

יצרנית נוספת וקטנה יותר של מכונות בדיקה למוליכים למחצה היא קמטק. החברה דיווחה בסוף השבוע על הפסד של מיליון דולר במחזור של 6.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2003. בדומה למריל לינץ', גם סמנכ"ל הכספים של קמטק אמר כי השינויים בשוק נותרו עדיין ברמה של תחושות בלבד. בחברה מקווים כי יוכלו להציג רווח ברבעון האחרון של השנה. בניגוד לפאנדטק שעושה דרכה לשוק בתל אביב, בקמטק ויתרו על הרישום הכפול, נמחקו מהמסחר בבורסה המקומית ונותרו בוול סטריט בלבד.

בבית ההשקעות CIBC פירסמו השבוע סקירה אודות חברת טי.טי.איי, שעדיין לא נחלצה מהמשבר שבו היא נמצאת. ב-CIBC הותירו למניה המלצת "תשואת חסר" בציינם כי הימורה של TTI על התאוששות בכלכלה הוא מסוכן, וכי החברה "צריכה להיות ממוקדת יותר בהישרדות בשלב זה". מניית TTI ריכזה מחזור כפול מהממוצע לה ועלתה ב-11% למחיר של 5.4 דולרים.

חברה שאינה זקוקה לארגון מחדש או הימורים על עתידה היא אלביט מערכות, שזכתה להמלצת "תשואת יתר" מ-CIBC. בבית ההשקעות ציינו כי הם מעודדים מהעלייה בצבר ל-1.695 מיליארד דולר. "ואולם אנו מודאגים מכך שהוצאות הביטחון של ישראל (המספקת 25% מההכנסות של אלביט) יואטו במקביל לחולשת הכלכלה במדינה והלחצים על הממשלה לאזן את התקציב", ציינו האנליסטים.

חברת טופ אימאג', המפתחת כלי תוכנה לזיהוי מסמכים, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של 2003. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-1.9 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אך עלייה קלה יחסית לרבעון הקודם. החברה קיזזה את הפסדה התפעולי ל-261 אלף דולר ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של 839 אלף דולר בתקופה המקבילה. הכנסות מימון זעירות צימצמו את ההפסד בשורה התחתונה ברבעון השני ל-211 אלף דולר, שהם 3 סנט למניה. זאת, בהשוואה להפסד של 741 אלף דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully