וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ מקים רשות לביטחון מידע בתקציב של עשרות מיליוני שקלים; יגייס עשרות עובדים

גלית ימיני

17.8.2003 / 7:47

בראש הרשות יעמוד בכיר מחטיבת אבטחת המידע של השב"כ; תפקידה של הרשות יהיה לקבוע את מדיניות האבטחה וההגנה על מידע בתשתיות קריטיות כמו חשמל, מים, גז, בתי חולים וחברות תקשורת



שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מקים בימים אלה רשות לביטחון מידע בתקציב שנתי של עשרות מיליוני שקלים - כך נודע ל"הארץ"; לצורך כך נעשתה הקצאה מיוחדת של הסכום מקופת המדינה.



בימים אלה מגייס השב"כ עשרות עובדים לרשות החדשה, מרביתם מהנדסי תוכנה ואנשי אבטחת מידע; בראש הרשות יעמוד בכיר מחטיבת אבטחת המידע של השב"כ. תפקידה של הרשות יהיה לקבוע את מדיניות האבטחה וההגנה על מידע בתשתיות קריטיות כמו חשמל, מים, גז, בתי חולים וחברות תקשורת.



עקב העובדה שכל מערכות הליבה של החברות האלה מבוססות מחשב, הן חשופות להתקפות של ארגוני טרור שינסו לפגוע בתשתיות של המדינה באמצעות מערכות האינטרנט והמחשב. לא מדובר בהתקפות וירוס רגילות, אלא בהתקפות ממוקדות על שרתי מחשב חיוניים במערכות קריטיות, שיובילו לנפילת השרתים - ועקב כך לשיבושים קשים ואף לאסונות אפשריים.



הרשות לביטחון מידע מוקמת בעקבות החלטת ממשלה מדצמבר 2002; הגוף הקיים היום לענייני אבטחת מידע במשרד הביטחון - המלמ"ב - אחראי על מניעה של דליפת מידע מסווג החוצה, ולא על הגנה אפשרית מפני ניסיון לפגיעה בתשתיות המחשוב של חברות.



מבקר המדינה חשף בדו"ח שלו שפורסם ב-2001 כי מדינת ישראל אינה ערוכה להגן על המחשוב של התשתיות הקריטיות שלה, המהווה נקודת תורפה בגלל ההתפתחות הטכנולוגית. בעקבות זאת הוקמה ועדת היגוי בראשות ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, שהמליצה על הקמת הרשות לביטחון המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully