וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ שפיים ישלם עשרות מיליוני שקלים למס הכנסה בעקבות חשיפת המעילה

בן-ציון ציטרין

17.8.2003 / 8:49

את המעילה ביצע הגזבר לשעבר של הקיבוץ, יהודה דורון, אשר על פי החשד, גרם במעשיו לעבירות מס בהיקפים גדולים במשך כ-15 שנה



קיבוץ שפיים ישלם עשרות מיליוני שקלים למס הכנסה, בעקבות חשיפת המעילה שביצע הגזבר לשעבר של הקיבוץ, יהודה דורון. על פי החשד, דורון גרם במעשיו לעבירות מס בהיקפים גדולים, במשך כ-15 שנה.



כשנחשפה המעילה, לפני כשלושה חודשים, הגיעו הקיבוץ והגזבר להסדר, שלפיו דורון יחזיר את כספי המעילה, והעניין לא יועבר לידיעת למשטרה. מאז התברר כי היקפי המעילה גדולים מהסכומים שעליהם ידע הקיבוץ, וכי קיים חשד שכספים שדורון לא דיווח עליהם בהסדר עם הקיבוץ שימשו לרכישת נדל"ן בישראל והועברו לחשבונות בחו"ל.



בעקבות זאת יזם הקיבוץ בדיקה שהעלתה כי מעשי המעילה היו כרוכים גם בעברות מס, בגין אי העברת תשלומים לרשויות המס. הקיבוץ לא העביר למס הכנסה תשלומי ניכויים ומקדמות במשך שנים, ולא שילם מס על הרווחים שהניבו פעולותיו של דורון, בפרויקטים הכלכליים של הקיבוץ.



ל"הארץ" נודע כי בעצת יועציו המשפטיים ורואה החשבון שלו, הקיבוץ משתף פעולה עם מס הכנסה, במטרה להגיע להסדר מהיר, תוך הסכמה כי מדובר בעסקת כופר, שלפיה איש מחברי הקיבוץ לא יועמד לדין פלילי באשמת עבירות מס - כנגד העברת התשלומים והקנסות שמוטלים בעסקות כופר.



במקביל נמשכת חקירת המשטרה בפרשה. אשתו של דורון, ששבה בשבוע שעבר מחו"ל, נעצרה ושוחררה בתנאים מגבילים. דורון עצמו אמר בשבוע שעבר בראיונות עיתונאיים כי הוא מתכוון לשוב בקרוב לישראל, וכי ההאשמות המועלות נגדו אינן נכונות. מקורביו טוענים כי הוא לא פעל על דעת עצמו וכי הכל נעשה בידיעת צוות הניהול המצומצם של הקיבוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully