וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר לא מוצאות עניין בכניסה עצמאית לתחום אספקת שירותי אינטרנט נייחים

ערן גבאי

17.8.2003 / 9:09

בחברות מציינים ששוק האינטרנט המהיר מתקרב לרוויה ואין טעם בכניסה עצמאית לתחום, אלא במסגרת כניסתן הכוללת לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות בתחילת 2004



חברות הסלולר לא מוצאות עניין בכניסה עצמאית לתחום אספקת שירותי אינטרנט נייחים, כך אומרים מנהלים בתחום. בחברות מציינים כי שוק האינטרנט המהיר מתקרב לרוויה ואין טעם בכניסה עצמאית של החברות לתחום זה לבדו, אלא רק במסגרת כניסתן הכוללת לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות.



שוק השיחות הבינלאומיות ייפתח לתחרות ברבעון הראשון של 2003, והתקנות האחרונות שהוציא משרד התקשורת לקראת הרחבת השוק לתחרות מקלות את הכניסה על חברות הסלולר לתחום. החברות הסלולריות בוחנות בימים אלה אפשרות של הפעלת שירותי השיחות הבינלאומיות באמצעות הקמת אופרציות עצמאיות או באמצעות רכישת ספק שירות קיים.



במארס 2001 קיבלו החברות סלקום ופרטנר ממשרד התקשורת רישיון לאספקת שירותי אינטרנט - ISP - שמאפשר להן לספק שירותי אינטרנט ניידים ונייחים כ-ISP. פלאפון קיבלה את רישיון ה-ISP שלה כבר ביולי 2000.



החודש פירסם משרד התקשורת מדיניות הסדרה לשימוש מסחרי בטכנולוגיית WLAN הקובעת שלא יידרש רישוי לשימוש מסחרי בטכנולוגיית WLAN ולהתקנתו בנקודת גישה (Hot Spot).



חברות הסלולר מעוניינות להצר את צעדן של חברות ה-ISP בפעילות בתחום ה-Wlan ולא לאפשר להן לרכוש נתח שוק ויתרון בשוק האינטרנט הסלולרי העסקי, במיוחד לאור העובדה שה-Wlan על תקניו השונים (802.11B המאפשר קצבי עבודה של כ-11 מגה ביט בשנייה או ה-802.11A שקצב העברת המידע בו מגיע לכ-52 מגה ביט בשנייה) עשוי להאפיל על חלק מיכולות הרשת של חברות הסלולר.



נקודה נוספת בה עשויה בעתיד פעילות חברות הסלולר וספקיות האינטרנט להיפגש היא באפשרות שספקיות הסלולר יחתמו על הסכמים עם חברות ה-ISP לטובת שימוש ברשת הסלולרית להשלמת החיבור לאינטרנט הלווייני.



משרד התקשורת מאפשר לחברות הסלולר להוות פלטפורמה אופציונלית שלישית להשלמת קו חזור מאינטרנט לווייני רחב סרט. עם זאת, הערכות הן כי המודל העסקי להשלמת קו חוזר לאינטרנט יהיה באמצעות בזק והכבלים, שכן העלויות בהן הרבה יותר זולות מאשר זמן האוויר של הרשת הסלולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully