וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח בקנדה וארה"ב מעריכות כי התביעות בעקבות ההאפלה בחוף המזרחי בסוף השבוע יהיו מועטות

דפנה מאור

17.8.2003 / 9:18

מרבית פוליסות הביטוח המסחריות אינן כוללות שיפוי על נזקי נפילות כוח, לפי מכון המידע הביטוחי בוושינגטון



השפעותיה הכלכליות של קריסת מערכת החשמל בצפון אמריקה ביום חמישי טרם ידועות, אולם עד כה מעריכים גורמים בענף הביטוח כי תביעות בעקבות נזקים שגרמה ההאפלה יהיו מועטות. ההערכה לגבי היקף התביעות לא נמסרה, אולם בהאפלה שהתרחשה בניו יורק ב-1977 במשך יומיים שולמו פיצויי ביטוח של 2 מיליון דולר בלבד על נזקי ההאפלה, ו-28 מיליון דולר על נזקי ביזה ומהומות.



ביום חמישי נפגעה אספקת החשמל בחלקים גדולים של צפון מזרח אמריקה, במה שהפך להיות נפילת הכוח הגדולה בתולדות ארה"ב. ניו יורק, חלקים נרחבים מקנדה, ועד אוהיו, הואפלו למשך עשרות שעות, בשל תקלת שרשרת שסיבותיה עדיין לא הובררו במלואן, אך ככל הנראה לא היו קשורות לחבלה.



מרבית פוליסות הביטוח המסחריות אינן כוללות שיפוי על נזקים שנגרמים מנפילות כוח, אמרה דוברת מכון המידע הביטוחי בוושינגטון. בעלי בתים יוכלו להגיש תביעות על קלקול מזון, אולם בסוג פוליסות זה יש השתתפות עצמית של 250-500 דולר.



בדומה לכך אמר סגן נשיא של לשכת חברות הביטוח של קנדה כי התביעות הצפויות בגין נזקי ההאפלה לא יתקרבו בהיקפן לשווי התביעות שנגרמו בעקבות סופת הקרח של ינואר 1998, שהיה 1.2 מיליארד דולר.



מרבית משרדיהן של חברות הביטוח הגדולות בקנדה באזורים שנפגעו מהפסקת החשמל היו סגורים מיום שישי בגלל הפסקת החשמל.



לפי הערכות גודלו של הנזק הכלכלי שגרמה ההאפלה הממושכת בלתי ניתן להערכה בתקופה הקרובה, בין ביתר משום שאספקת החשמל לא חודשה במלואה. הנזק למסעדות ונותני שירותים היה מצומצם, מכיוון שההאפלה גרמה במקרים מסוימים להגברת צריכה של פריטים מסוימים, כמו פנסים ומוצרי אוכל, על חשבון פריטים אחרים שהצריכה שלהם נפגעה. מסעדות רבות ובארים נהנו מעלייה במספר הסועדים, שישבו לאור נרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully