וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח של גבור ספורט יזכו לשיפור בתנאים

רותם שטרקמן

17.8.2003 / 9:21

מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-97 מיליון שקל, נאבקו לקבל את אותם תנאים שקיבלו הבנקים במסגרת ההסדר



בעוד שבוע כאשר יכונסו מחזיקי האג"ח של גבור ספורט בבניין המפואר שמומן בכספם במתחם הבורסה ברמת גן, הם כנראה יוכלו לזקוף לעצמם כמה הצלחות במאבקם על הסדר הנושים. גבור ספורט תשפר כנראה את תנאי החזר החוב למחזיקי האג"ח, כך שמעמדם יתחזק ויתקרב לזה של הבנקים.



מלכתחילה נאבקו מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-97 מיליון שקל, לקבל את אותם תנאים שקיבלו הבנקים במסגרת ההסדר. מחזיקי האג"ח דרשו למחוק שיעור דומה לזה שמוחקים הבנקים שאינם מובטחים, כלומר כ-60% מהיקף החוב. ההסדר העניק לבנקים כ-40% מהחוב ולמחזיקי האג"ח כ-35% במזומן ובמניות החברה.



בשבוע שעבר הודיעה גבור על דחייה של שבוע בכינוס אסיפות בעלי האג"ח שזומנו כדי לאשר את הסדר הנושים. הדחייה נדרשת לאנשי גבור כדי להגיע להסכמות עם בעלי האג"ח הגדולים, שעלולים להכשיל את ההסדר, בהם לאומי פיא, דש השקעות ומחשבה.



ייתכן כי השבוע תעדכן גבור את פרטי ההסדר כך שהוא יעניק תמורה גבוהה יותר לבעלי האג"ח, אך גם עדכון זה לא יהיה סוף פסוק. המגעים בין אנשי גבור ספורט למחזיקי האג"ח הגדולים יימשכו עד לאסיפה עצמה. לפי הערכות, גבור תעניק למחזיקי האג"ח 5%-3% מהחוב, כך שהמחיקה תסתכם בכ-40% מהיקף החוב, בדומה למחיקה של הבנקים שאינם מובטחים.



כדי לאשר את הסדר הנושים זקוקים בעלי השליטה בגבור ספורט להשיג את הסכמתם של לפחות 75% ממחזיקי האג"ח הנוכחים באסיפה. כדי להוציא לדרך את הסדר הנושים לו הסכימו כבר הבנקים ובעלי השליטה, צריכים רועי גיל ואיתן אלדר, בעלי השליטה בגבור ספורט, למנוע את התנגדותם של לפחות שני משקיעים גדולים המחזיקים יחד בכ-20% מהאג"ח מסדרה א', ומשקיע גדול המחזיק ב-18% מהאג"ח מסדרה ב'.



האג"ח של גבור ספורט נסחרים בבורסה במחירים נמוכים המשקפים את החשש כי אפילו ההסדר שהוצע לא יקויים. הערך המתואם של אג"ח א', הנסחרת במחיר של 26.6 אגורות, הוא כ-125 אגורות. כלומר האג"ח נסחר בשווי של 20% מהחוב, לעומת התשלום שמבטיח ההסדר - 35% מהערך המתואם של האג"ח.



שוויה של אג"ח ב', הנסחרת במחיר של 35 אגורות, קרוב יותר לתמורה שתתקבל ממנו במסגרת ההסדר. הערך המתואם של אג"ח ב' הוא כ-112 אגורות, כלומר האג"ח נסחרת בפרמיה נמוכה יחסית של כ-5% על ההסדר. עם זאת מחירי הבורסה של האג"ח לא בהכרח משקפים את המסחר באג"ח אלה מחוץ לבורסה. בנוסף על הרווח האפשרי הצפוי למי שירכוש אג"ח של גבור בבורסה במחירים הנוכחיים - אם אכן תעניק גבור ספורט תמורה גבוהה יותר למחזיקי האג"ח - הרווח עשוי להיות גדול אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully