וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים זרים רכשו בשנה האחרונה אג"ח שקליות בכ-500 מיליון דולר

אילן מוסנאים

17.8.2003 / 9:47

כך עולה מסקירה שפירסם בנק ישראל; יתרת ההשקעות של תושבי חוץ באג"ח של ממשלת ישראל הסתכמה ביוני ב-24.6 מיליארד דולר; מדובר בגידול של 1.7 מיליארד דולר לעומת היתרה בסוף 1998

יתרת ההשקעות של תושבי חוץ באג"ח של ממשלת ישראל הסתכמה ביוני ב-24.6 מיליארד דולר - גידול של 1.7 מיליארד דולר לעומת היתרה בסוף 1998; כך עולה מסקירה שפירסם הבוקר בנק ישראל.

מסקירה של המחלקה לפעילות המשק במט"ח בבנק ישראל, עולה כי עיקר ההחזקות של המשקיעים הזרים (98%) הן באג"ח המונפקות בחו"ל, והשאר - כ-2% בלבד - הן באג"ח הנסחרות בבורסה של תל אביב. תיק האג"ח המקומיות של המשקיעים הזרים מתפלג כך שכ-49% מהתיק מושקעים באג"ח בערבות ממשלת ארה"ב, 39% באג"ח סחירות מסוג בונדס, 10% באג"ח ללא ערבות ועוד 2% מושקעים באג"ח סחירות בבורסה של ישראל.

בבנק ישראל טוענים כי משקלו הגדול של תיק האג"ח, ובעיקר של המרכיב הסחיר שבו, בסך החוב החיצוני של הממשלה, משקף את השתלבותו של המשק הישראלי בשווקים הפיננסיים הבין-לאומיים. משקל זה חושף את המדיניות הכלכלית למעקב מתמיד של שווקים אלו: סטייה מסטנדרטים מקובלים של ניהול המדיניות משתקפת מיד בעליית המרווחים על איגרות החוב של ממשלת ישראל, הן בשוק הראשוני והן בשוק המשני.

עוד נמסר מהמחלקה כי יתרת ההשקעות של המשקיעים הזרים באפיק השקלי, עמדה בסוף יוני על כ-600 מיליון דולר, מרביתם (73%) הושקעו באג"ח שקליות מסוג שחר וכ-17% הושקעו במק"מ. מתוך סכום זה, כותבים כלכלני בנק ישראל, השקיעו הזרים כ-500 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully