וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך השיפור בתוצאות FCR: ההכנסות מדמי שכירות צמחו ב-21% ל-37 מיליון דולר קנדי; ה-FFO צמח ב-28%

אלי דניאל

17.8.2003 / 10:11

הרווח הנקי של החברה הנמצאת בשליטת גזית גלוב גדל ב-39% ל-8.9 מ' ד' קנדי; בעקבות גיוס ההון ברבעון השני - עידכנה מטה את תחזית ה-FFO השנתית ל-1.37-1.40 דולר קנדי; הודיעה על רכישת 4 נכסים בהיקף של כ-100 מ' ד' קנדי



חברת FCR - First Capital Realty, הנמצאת בשליטת גזית גלוב הישראלית (מחזיקה בכ-67% מהון מניותיה), דיווחה בסוף השבוע על עלייה בשיעור של כ-21% בהכנסותיה מדמי שכירות בקנדה, בשעה שאלה צמחו לכ-37 מיליון דולר קנדי. מתחילת השנה רשמה החברה הכנסות של כ-73 מיליון דולר קנדי - צמיחה של כ-26% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2002.



ה-FFO של החברה - רווח נקי לרבות רווחים ודיווידנדים מהשקעות בני"ע בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות ובתוספת חלק החברה בפחת והפחתות - הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-13.5 מיליון דולר קנדי - 28% יותר מה-FFO ברבעון השני של שנת 2002. ה-FFO למניה ברבעון החולף הסתכם ב-35 סנט קנדי, טוב ב-6% מה-FFO למניה ברבעון המקביל. בששת החודשים הראשונים של השנה השיגה החברה FFO של 26.3 מיליון דולר קנדי או 69 סנט קנדי למניה, וזאת לעומת FFO של 19.3 מיליון דולר קנדי או 63 סנט קנדי למניה בתקופה המקבילה בשנת 2002.



יצוין כי החברה עידכנה את תחזית ה-FFO השנתית שלה כלפי מטה מצפי ל-FFO של 1.40-1.44 דולר לתחזית ל-FFO של 1.37-1.40 דולר למניה. בחברה מסבירים כי עדכון זה נובע מגיוס ההון שבוצע במהלך הרבעון החולף, גיוס בהיקף של 86 מיליון דולר קנדי. ככל הידוע, חלק מהותי מהגיוס אשר מיועד לתשלום בגין הרכישות האחרונות, טרם הועבר לידי מוכרי הנכסים, כך שהתשואה אותה מקבלת החברה על מזומנים אלה נמוכה יחסית. בחברה צופים שההשפעה החיובית של גיוס ההון והרכישות החדשות על ה-FFO, תורגש בתוצאות שנת 2004.



בשורה התחתונה שלה הציגה FCR רווח רבעוני נקי של כ-8.9 מיליון דולר קנדי או 17 סנט למניה, עלייה של כ-39% בהשוואה לרווחי הרבעון המקביל. אחת הסיבות לגידול החריג ברווחיותה של החברה - רווח הון של כ-3.1 מיליון דולר קנדי (לפני מס) אשר נבע מדילול חלקה של החברה באקוויטי 1 .



במהלך הרבעון השני של השנה השקיעה FCR כ-15.6 מיליון דולר קנדי ברכישה של ארבעה נכסים מניבים - שניים בקוויבק ושניים באונטריו. כמו כן, FCR השקיעה ברבעון החולף של השנה כ-21.7 מיליון דולר קנדי בפיתוח ושדרוג של נכסים.



יחד עם פרסום הדו"חות הכספיים שלה דיווחה FCR על הסכמים לרכישת 4 מרכזים מסחריים, מעוגני סופרמרקטים, בתמורה לכ-100 מיליון דולר קנדי, וזאת לאחר שמאז ראשית הרבעון השלישי בוצעה רכישה של מרכז מסחרי נוסף באונטריו בתמורה לכ-8.6 מיליון דולר קנדי. עסקות אלה עתידות להתבצע במהלך הרבעון הנוכחי.



FCR הודיעה כי יחד עם ההשקעה בארבעת הנכסים שעל ההסכמים לרכישתם היא דיווחה עתה, ולרבות התשלום בסך של כ-63 מיליון דולר קנדי בגין מרכז Meadowvale שהשלמת רכישתו נקבעה לדצמבר השנה, יושקעו עד לסוף השנה כ-200 מיליון דולר קנדי ברכישה ובפיתוח של נכסים קיימים.



דורי סגל, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הכספיות ומסר כי "זה היה רבעון חשוב עבורנו, במהלכו גייסנו 86 מיליון דולר אשר מתגברים את יכולות הרכישה שלנו ומקטינים את רמת המינוף של FCR. גם ברבעון השני המשכנו להציג גידול ב-FFO יחד עם חיזוק החברה ושיפור הסחירות במניותיה".



במקביל לפרסום הדו"חות הודיעה FCR על כוונתה לחלק לבעלי מניותיה דיווידנד רבעוני בהיקף של 29 סנט למניה, גבוה בסנט מהדיווידנד הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully