וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פדיון הגלבועים: אי.בי.אי ופאי פיננסים ינפיקו ני"ע בשם הדס שיעניק הצמדה מלאה לדולר הרציף

אמיר טייג

17.8.2003 / 10:28

הדס ייסחר בבורסה כאג"ח קונצרנית והוא נושא ריבית יומית של ליבור-0.5%; המשקיעים בנייר יוכלו להמירו לדולרים מזומנים בכל רגע נתון, על פי המחיר בשוק



לקראת פדיון הגלבועים בספטמבר, מנפיקים בתי ההשקעות אי.בי.אי ופאי פיננסים מכשיר פיננסי חדש שייקרא הדס, שיעניק הצמדה מלאה לדולר. הדס - התחייבות דולרית סחירה - יונפק בצורת אג"ח, ויעניק הצמדה מלאה לדולר הרציף בכל נקודת זמן, וריבית יומית של ליבור-0.5%. הדס יונפק ב-28 באוגוסט, וקביעת מחיר ההנפקה תתבצע על פי שער פקיעת האופציות הצפוי יום אחר כך.



ההנפקת ההדס קיבלה בשבוע שעבר את אישור הבורסה לני"ע, והשבוע צפוי פרסום התשקיף לאחר שיתקבל ההיתר מרשות ניירות ערך. כמו כן, בשבוע שעבר קיבל הנייר דירוג AA+ מחברת מעלות, ודירוגו יהיה צמוד, כפי הנראה, לדירוגם של הבנקים מאחר שכל כספי ההנפקה מושקעים בבנקים כפקדונות.



ההדס יאפשר למשקיעים קטנים עד בינוניים להצמיד את כספם באופן מלא לדולר, וזאת תוך עלויות עסקה נמוכות יחסית ומרווחי קנייה-מכירה מצומצמים. ההדס ייסחר בבורסה כאג"ח קונצרנית אשר מחלקת ריבית פעם ברבעון.



כחלק מהנזילות של המכשיר החדש יתאפשר למשקיעים בו לבצע המרה של נייר הערך לדולרים מזומנים בכל רגע נתון, על פי המחיר בשוק. ההמרה תתבצע באמצעות מסלקת הבורסה, אשר תזרים דולרים מזומנים לחשבונו של הממיר.



במסגרת ההנפקה מתחייבת חברה בת של חברת הניהול של הנייר לרכוש כ-100 מיליון דולר בהנפקה. סכום זה יופקד באחד משני הבנקים הגדולים וישמש את החברה הבת על מנת לבצע עשיית שוק ואספקת נזילות לנייר הערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully