וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבנד הגיעה לתוכנית הבראה: לאומי, דיסקונט והבינלאומי ימירו חוב של 113 מיליון דולר למניות

גתית פנקס

17.8.2003 / 11:03

גילת הזרימה 7 מ' ד' לסטארבנד והמירה אף היא חוב של 90 מ' ד' למניות; אהוד איזנשטיין, אוסקר גרוס: "זו התחייבות שמכבידה על גילת; נוצר מצב שגילת וסטארבנד עובדות שתיהן בשביל הבנקים"



סטארבנד, חברת האינטרנט הלווייני הביתי בה שותפה גילת לוויינים , הודיעה ביום שישי כי הגישה לביהמ"ש לפשיטות רגל בדלוור את תוכנית ההבראה שלה. במאי 2002 הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושיה (Chapter 11) לאחר שחובותיה האמירו ל-229.5 מיליון דולר. מהתוכנית שהוגשה בדלוור עולה כי שלושת הבנקים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי, ימירו חוב בסך 113 מיליון דולר למניות וגילת עצמה תמיר אף היא חוב של 90 מיליון דולר למניות. בחברה מקווים כי אישור תוכנית ההבראה יתקבל מכל נושיה עד לסוף 2003.



מעבר לכך, חוב של 14 מיליון דולר נוספים לגילת יומר לאג"ח לאחר שסטארבנד תשלים הליכי ההבראה. חדשות משמעותיות נוספות מכיוונה של סטארבנד - שזקוקה למזומנים בצורה דחופה - הן הסכם אספקת טכנולוגיה וחומרה שנחתם בין גילת לסטארבנד במסגרתו גילת מימנה את סטארבנד ב-7 מיליון דולר נוספים.



טרם התוכנית גילת החזיקה ב-34% ממניות סטארבנד, אקוסטאר ב-37% ובעלי מניות נוספים היו מיקרוסופט ו-ING. דוברי בנק לאומי ובנק דיסקונט סירבו להתייחס.



לגילת היו בסיום הרבעון השלישי 88 מיליון דולר בקופה כולל מזומנים חסומים לטווח קצר וארוך, כך שההשקעה בסטארבנד היא די גדולה מבחינתה. "ההשקעה מראה שגילת תומכת בסטארבנד ורואה בה חלק ממנה", אומר האנליסט אהוד איזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, "ובהחלט מדובר בהתחייבות שמכבידה עליה. במהלך המשבר סטארבנד לא הצליחה לגייס כספים נוספים כפי שרצתה וברור שהיא חייבת כסף לפעילותה. חשוב לזכור שלגילת עצמה יש בעיית מזומנים ולכן ההשקעה בה היא די גדולה". יצוין, כי בעבר אמר יואל גת, מנכ"ל גילת הפורש, במספר הזדמנויות כי הוא מקווה שסטארבנד תוכל לגייס 14 מיליון דולר - מהלך שבסופו של דבר לא התגשם.



"נוצר עכשיו מצב שגם גילת וגם סטארבנד עובדות שתיהן בשביל הבנקים", אומר איזנשטיין. כזכור, גילת עצמה הגיעה בסוף השנה לתוכנית הבראה במסגרתה בנק הפועלים מחזיק ב-14% מהחברה ובעלי האג"ח שלה בכ-80% (כולל 7% של הפועלים במסגרת האג"ח).



מקור החשיפה הגבוהה של הבנקים לסטארבנד הוא בשנת 2000 כאשר הבנקים הישראליים הלוו אז לסטארבנד סכום של 150 מיליון דולר. את החלק הגדול ביותר של ההלוואה, 90 מיליון דולר, נתן לסטארבנד בנק לאומי דרך לאומי ארה"ב. מדובר באשראי לשלוש שנים עד יוני 2003, כאשר הריבית לה זכאי בנק לאומי היא ליבור+0.75. בחודש ספטמבר 2000 הצטרפו גם בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי שנתנו לסטארבנד הלוואה של 30 מיליון דולר כל אחד. הבטחונות לקו האשראי הם כמעט כל הנכסים של סטארבנד - שהסתכמו בשנה שעברה, בעת הגשת הבקשה להגנה מפני נושים, ב-58.1 מיליון דולר.



"היכולת של סטארבנד לצאת מהליכי Chapter 11 משקפת את המיקוד שלנו, את המחוייבות שלנו ללקוחותינו ושותפינו ואת ההוצאה לפועל של תוכנית מפתח שביצענו במהלך התקופה האחרונה", אמר בהודעת החברה צור פלדמן, יו"ר ומנכ"ל סטארבנד. החברה אומרת כי מאז הפניה הראשונה לביהמ"ש במאי 2002 היא הרחיבה את ערוצי המכירות שלה בעולם כך שכיום יש לה 2,400 מפיצים, וכן שיפרה את ביצועי הרשת והשיקה גרסות חדשות למוצריה.



סטארבנד ציינה במסמכים שהוגשו לאחרונה לביהמ"ש כי היא ביצעה קיצוץ בכוח האדם שלה כך שהיא מעסיקה כ-140 עובדים וכן כי החליפה חלק מחוזי השירות שלה בחוזים זולים יותר. בין היתר, היא חתמה על הסכם חדש עם SES Americom לפיו עלויות חכירת רוחב פס לווייני מ-SES ירדו ויובילו לחסכון של 700 אלף דולר לחודש (קצב של 8.4 מיליון דולר לשנה). SES מחזיקה ב-5.5% ממניותיה של גילת האם (14.3 מיליון), וזאת לעומת 18.4% לפני הסדר הנושים החלקי אליו הגיעה גילת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully