וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות במסגרת האופציות ברמה של 4.444 שקלים

אמיר טייג

17.8.2003 / 16:08

הפעילות דלה; שער הדולר היציג נקבע ביום שישי על רמה של 4.443 שקלים והיורו היציג נקבע על 5.0019 שקלים

נמשכת היציבות במסחר בדולר במסגרת האופציות. שערו של הדולר, כפי שנגזר בשעה זו מהמסחר באופציות, עומד על 4.444 שקלים - יציב לעומת שערו היציג אשר נקבע ביום שישי על רמה של 4.443 שקלים. היורו היציג נקבע ביום שישי על 5.0019 שקלים לאחר שנחלש ב-0.25%.

בארבעת ימי המסחר האחרונים נסחר הדולר בטווח מחירים צר יחסית של 4.44-4.45 שקלים. המטבע הישראלי שומר על יציבות, וזאת למרות שני אירועים חיצוניים אשר לכאורה היו עשויים לגרום לתנודתיות: התחממות הזירה המדינית נוכח שני הפיגועים ביום שלישי, והפסקת החשמל חסרת התקדים בארה"בף שאיימו לזעזע את השוק המקוי בחמישי ושישי. אולם מאחר שעיקר הפעילות בשוק המקומי מתבצעת בשבועות האחרונים בין הבנקים ללא פעילות ערה של הזרים, השוק שמר על איפוק.

ביום שישי, לאחר קביעת שערו היציג של הדולר, פורסם מדד יולי, אשר הפתיע את מרבית הכלכלנים בירידה בשיעור ניכר של 0.7%. למרות ההפתעה, לא נצפתה ביום שישי פעילות ערה בשוק המט"ח לאחר פרסום הנתון, והדולר המשיך להיסחר ברמת היציג.

למרות המדד הנמוך, כלכלני הבנקים ממשיכים להאמין כי נגיד בנק ישראל צפוי להאט את קצב הפחתת הריבית ולהורידה בשיעור הנמוך מ-0.5% בחודש ספטמבר. מגמת האטת קצב ההפחתה, לצד הערכות כי הריבית בארה"ב אינה צפויה לעלות בטווח הקצר, מחזקת הערכות כי פער הריבית הגבוה בין השקל לדולר צפוי להישמר עוד תקופה ארוכה, ולהעניק חוסן למטבע המקומי. חוסן זה צפוי למנוע מהלך של פיחות חד בשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully