וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27% מהאג"ח של הממשלה שהונפקו בחו"ל מוחזקים על ידי תושבי ישראל

אמיר טייג

17.8.2003 / 12:40

מנתוני בנק ישראל עולה כי עיקר הגידול בהחזקות תושבי ישראל באג"ח ממשלתיות הנסחרות בחו"ל החל ב-2000; פרמיית הסיכון של ישראל ירדה מתחילת דצמבר 2002 בכ-0.7%

27% מהאג"ח של ממשלת ישראל שהונפקו בחו"ל מוחזקים על ידי תושבי ישראל, כך עולה מנתוני בנק ישראל, המעודכנים לחודש יוני 2003, אשר פורסמו היום. "בשנים האחרונות רכשו גם תושבי ישראל אג"ח חופשיות של ממשלת ישראל, בעיקר בשוק המשני. עיקר הגידול בהחזקות תושבי ישראל באג"ח אלה החל בשנת 2000", מוסיפים בבנק המרכזי. בבנק ישראל מציינים כי החזקות אלה של תושבי ישראל אינן נמדדות כחלק מהחוב החיצוני של ישראל.

עוד עולה מנתוני בנק ישראל, כי פרמיית הסיכון שמעניקים המשקיעים הזרים לאג"ח של ממשלת ישראל, ירד מתחילת דצמבר 2002 בכ-0.7%. יש לציין כי פרמיה זו נקבעה בהנפקה האחרונה שביצעה ישראל בארה"ב בחודש יוני, על רמה של 1.53%. בבנק ישראל מסבירים כי המרווח של האיגרת הדולרית שהונפקה במארס 2000 ל-10 שנים, ירד מתחילת דצמבר 2002, בין היתר כחלק ממגמה עולמית של ירידה במרווחים של מנפיקים המדורגים בקבוצה A.

מהדיווח של בנק ישראל עולה כי היקף איגרות החוב של ממשלת ישראל המוחזקות על ידי זרים הגיע בחודש יוני האחרון ל-24.6 מיליארד דולר. כ-49% מהאג"ח המוחזקות ע"י הזרים הן אג"ח בערבות ממשלת ארה"ב אשר הונפקו לאחר מלחמת המפרץ הראשונה, בתחילת שנות ה-90; כ-40% הם אג"ח של ממשלת ישראל מסוג בונדס המונפקות בחו"ל בקרב יהודים אמריקאים, הרוכשים אג"ח אלו כחלק מתמיכתם במדינת ישראל; רק 10% מהאג"ח הן אג"ח רגילות של המדינה, בערבות ממשלת ישראל, הנסחרות בשוקי העולם כאג"ח מן השורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully