וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על אספקת הגז: בקבוצת מרחב טוענים כי מצרים חזרה על התחייבותה לאספקת גז טבעי לישראל

אלי דניאל

17.8.2003 / 13:09

בשבוע שעבר פורסם כי הממשל המצרי החליט שלא לספק גז לישראל; בהמשך השבוע צפויה להתקיים פגישה בהשתתפות רה"מ שר האוצר ושר התשתיות בה עשויה להתקבל החלטה על זהות ספק הגז השני



לקראת הפגישה הצפויה להתקיים השבוע בהשתתפות שר האוצר, שר התשתיות וראש הממשלה, במסגרתה עשויה להתקבל החלטה בנוגע לזהותו של ספק הגז השני של ישראל, ההצהרות ההדדיות מכיוון שתי הקבוצות הנוגעות בדבר - בריטיש גז (British Gas), המבקשת לספק למדינה את הגז שנמצא בתחומי הרשות הפלשתינית, וקבוצת מרחב, המבקשת לספק גז מצרי - נמשכות.



קבוצת מרחב, הנמצאת בשליטתו של איש העסקים יוסי מימן, מתייחסת היום לפרסומים האחרונים בעיתונות לפיהם חברת בריטיש גז מייחסת לראש הממשלה, אריאל שרון, התחייבות כלפי רה"מ הבריטי, טוני בלייר, לרכישה של גז מהרשות הפלשתינית. בקבוצה מדגישים כי לשכת ראש הממשלה טרחה להכחיש טענה זו, למחרת הפרסומים.



כמו כן, בקבוצת מרחב מכחישים את הפרסומים לפיהם הממשל המצרי החליט שלא לספק גז לישראל, ומבהירים כי הדרגים הבכירים בקהיר אישרו שוב בפני הדרגים הבכירים בירושלים ות"א את תקפות ההחלטה האסטרטגית אותה קיבלה מצרים בנוגע לאספקת גז טבעי לישראל, כמו גם את הנחישות של הרשויות המצריות לממשה. במרחב טוענים כי המסרים המצריים כללו התחייבות הן להגעת הגז למתקני חברת החשמל הישראלית בתוך תקופה של שנה וחצי מיום חתימת חוזה והן לאספקת כל כמות שתידרש לאורך זמן.



בקבוצת מרחב מביעים ביטחון בעובדה כי רכישת גז טבעי ע"י חברת החשמל תהיה משני הגורמים אשר זכו במכרזיה, ים תטיס ו-EMG - המופקדת על הבאת הגז המצרי ארצה ונמצאת בשליטה משותפת של מרחב וחברות מצריות. במרחב סבורים כי רכישת הגז משני גורמים אלה תענה על כל צרכי משק הגז הישראלי למשך 20 השנים הבאות, ואף מעבר לכך.



קבוצת ים תטיס נבחרה זה מכבר כספקית הגז הראשונה של חברת החשמל והיא אף חתמה על חוזה מחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully