וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי התשלום תומכים בהאטת קצב הפחתת הריבית: עלו ביולי ב-1.1% ל-31.2 מיליארד שקל

אמיר טייג

17.8.2003 / 13:22

מנתוני בנק ישראל עולה כי שיעור האינפלציה הצפוי ל-12 החודשים הקרובים עלה ב-1.2% בחודש האחרון ל-2.7%; ציפיות האינפלציה לשנה שלישית ואילך עלו לשיא של 4 חודשים



אמצעי התשלום במשק עלו בחודש יולי בשיעור חד יחסית של כ-1.1% לעומת חודש יוני לרמה של 31.2 מיליארד שקל - כך עולה מנתוני בנק ישראל. בהשוואה ליולי 2002 רשמו אמצעי התשלום ירידה של 1.9%. לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידה חדה יחסית באמצעי התשלום, למרות מגמת הפחתת הריבית, ביולי חוזרים אמצעי התשלום לרשום צמיחה אשר עולה בקנה אחד עם מדיניות הפחתת הריבית הנוכחית של בנק ישראל.

עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי שיעור האינפלציה הצפוי ל-12 החודשים הקרובים עלה מרמה של 1.5% בחודש יוני ל-2.7% ב-30 הימים האחרונים. יש לציין כי הרמה הנוכחית מהווה עלייה של 1.3% לעומת רמת השפל שנרשמה בחודש מאי. העלייה בציפיות לאינפלציה בחודשים האחרונים השפיעה גם על ציפיות האינפלציה הארוכות יותר לשנה השנייה, והשנה השלישית ואילך. ציפיות אלו עלו ביולי לשיא של כ-4 חודשים ועומדות כיום על 2.9% ו-3.8% בהתאמה.



אמצעי התשלום והאינפלציה צפויה, מהווים שני אינדיקטורים חשובים עבור בנק ישראל בבואו להחליט על מדיניות הריבית בטווח הקצר. ההערכות הן כי בנק ישראל ימשיך גם בספטמבר את מגמת הפחתת הריבית בה הוא נוקט מתחילת השנה, אולם הוא צפוי להאט את קצב ההפחתה לעומת החודשיים האחרונים. נתוני אמצעי התשלום, מחד גיסא, ונתוני האינפלציה הצפויה, מאידך גיסא, תומכים בהערכה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully