וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ננסה להימנע מהכבדת נטל המס

אמיר טייג

17.8.2003 / 15:15

כך אומר שר האוצר בתגובה לבקשת יו"ר הקואליציה להימנע מהטלת מסים חדשים; "הפרסומים אינם משקפים את ההחלטות שיתקבלו בסוף תהליך הכנת התקציב באוצר"

"המגמה היא להימנע ככל הניתן מהכבדת נטל המס על אזרחי ישראל", כך אמר אמש שר האוצר בנימין נתניהו ליו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער. נתניהו הוסיף כי "הפרסומים בעיתונים אינם משקפים את ההחלטות שיתקבלו בסוף תהליך הכנת התקציב באוצר". יש לציין כי ביום חמישי האחרון התבטא השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, כי יש לבחון הכבדת נטל המס על פקדונות וחסכונות ל-25% במקום רמתו הנוכחית - 15%.

אמש קרא חבר הכנסת גדעון סער לנתניהו להימנע מהטלת מסים חדשים במסגרת הכנת התקציב המדינה לשנת 2004. "הטלת מסים נוספת לא תביא לעלייה בהכנסות המדינה, אלא עלולה להביא דווקא לבריחת השקעות", אומר סער ומוסיף כי "הדרך לשמירה על יעד גירעון סביר עוברת דרך צמצום הוצאות הממשלה והסקטור הציבורי".

לצד ייקור מס רווחי ההון, דנים באוצר בימים אלו באפשרות שלא להפחית את המע"מ החל מתחילת שנת 2004 ב-1% לרמה של 17% הקבועה בחוק. אי ההפחתה דורשת הוצאת תקנה על ידי משרד האוצר אשר תאריך את התקנה של שר האוצר הקודם. הארכה זו תגדיל את הכנסות המדינה ממע"מ בכ-2 מיליארד שקל בשנה. מס נוסף אשר נשקל בימים האחרונים הוא מע"מ על הפירות והירקות. עם זאת, הערכות הן כי יתקשו באוצר לבצע רעיון זה מאחר שהגבייה בו תהיה קשה במיוחד.

הדיונים על תקציב 2004 צפויים להתחיל בתחילת ספטמבר. כעת מרבית הפקידים הבכירים באוצר מבלים בחופשה, לפיכך ההתקדמות בנושא היא איטית מאוד. בשלב הנוכחי הערכות הרווחות הן כי תקציב 2004 דורש קיצוץ של בין 7 ל-13 מיליארד שקל על מנת לעמוד ביעד גירעון של 2.5%, כפי שהובטח לאמריקאים במסגרת קבלת הערבויות.

עיקר הקיצוץ העתידי צפוי להגיע מתקציב הביטחון אשר נדרש על ידי האוצר לקצץ כ-6 מיליארד שקל בשנה, במהלך 5 השנים הקרובות. מאחר שבמהלך תקציב 2003 בוצע קיצוץ חד בתשלומי העברה, בכירים באוצר ציינו כי לא צפוי קיצוץ נוסף בתחום זה בשנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully