וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר.ה טכנולוגיות: עלייה חדה ברווח ל-14.9 מיליון שקל עקב ייסוף בשקל, הכנסת מס חד פעמית ורווח מני"ע סחירים

אלי דניאל

17.8.2003 / 15:41

הרווח התפעולי צנח ב-57% לרמה של 4.4 מיליון שקל; ההכנסות נשחקו ב-23% לכ-60.4 מיליון שקל; תזרים מזומנים שלילי של כ-12 מיליון שקל



יצרנית הרכיבים האלקטרוניים ר.ה טכנולוגיות , הנמצאת בשליטת יעקב רוזנברג וגדליה המרמן, מדווחת היום על גידול ניכר ברווח הנקי לרבעון השני של השנה, וזאת על אף השחיקה שחלה בהכנסותיה, בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2002.



החברה רשמה ברבעון החולף הכנסות של כ-60.4 מיליון שקל ממכירות ומביצוע עבודות, ירידה של כ-23% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל. ירידה זו בהיקף ההכנסות נובעת, בעיקרה, מהפסקת ההתקשרות עם חברת אויה ישראל וזאת החל מחודש יולי 2002. עם זאת, בחברה יכולים לשאוב עידוד מהשיפור בשיעור של כ-28% שנרשם בשורה העליונה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.



הרווח התפעולי של ר.ה טכנולוגיות נשחק במהלך הרבעון החולף בשיעור של 57%, והוא הסתכם בכ-4.4 מיליון שקל. ירידה זו נובעת מהגידול בהכנסות מפרויקטים בשיטת ה-Turn Key, כמו גם מירידה בהכנסות מקבלנות משנה ומהורדת מחירים ללקוחות החברה.



השפעה מהותית על תוצאותיה של החברה בשורה התחתונה היתה לסעיף הוצאות המימון שלה, וליתר דיוק, הכנסות מימון. זאת משום שברבעון השני של השנה היו לחברה הכנסות מימון בהיקף כספי של כ-8.1 מיליון שקל, בעוד שברבעון השני של שנת 2002 נרשמו הוצאות מימון בהיקף של כ-4.9 מיליון שקל. שינוי קיצוני זה בסעיף המימון נובע מרווחים מניירות ערך סחירים, מהייסוף שנרשם במהלך הרבעון בשערו של השקל, ומירידה בהיקף של 18.5 מיליון שקל בהיקף האשראי של החברה, בהשוואה לתקופה המקבילה.



השפעה חיובית נוספת על השורה התחתונה היתה לסעיף המס, סעיף בו נרשמה ברבעון הכנסה של כ-2.3 מיליון שקל, לאחר שחברה בת הגיעה בראשית חודש יולי האחרון להסדר עם רשויות המס עד לשנת המס 2000. לאור ההשפעה החיובית של סעיפי המימון והמס הצליחה ר.ה טכנולוגיות לרשום גידול של כ-360% ברווח הנקי שלה, וזה הגיע לכ-14.9 מיליון שקל.







בסיכום המחצית הראשונה של השנה מציגה החברה הכנסות של כ-107.7 מיליון שקל - ירידה של 27% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי בתקופה זו הצטמק בכ-54% לרמה של 8 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי צמח לכ-18 מיליון שקל.



הונה העצמי של החברה הסתכם בתום המחצית הראשונה של השנה בכ-129.2 מיליון שקל, והוא היווה כ-48% ממאזנה. ההתחייבויות השוטפות של ר.ה טכנולוגיות לתאגידים בנקאיים הסתכמו ב-30 ביוני 2003 בכ-43.2 מיליון שקל. ברבעון החולף היה לחברה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של כ-12 מיליון שקל, בין היתר, בשל העלייה שנרשמה בסעיפי המלאי והלקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully