וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת שמעון שטרית לחייב את אריסון השקעות ואת ההסתדרות לחשוף מסמכים הנוגעים לעסקת מכירת שיכון ובינוי

אסף ברגרפרוינד

17.8.2003 / 16:58

ההחלטה התקבלה ע"י בית המשפט המחוזי בת"א במסגרת הליכי תביעה נגזרת בה נטען כי ההסתדרות מכרה את שיכון עובדים במחיר הנמוך משמעותית מהשווי האמיתי שלה



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום את בקשתו של פרופ' שמעון שטרית לחייב את חברת אריסון השקעות ואת ההסתדרות לחשוף מסמכים הנוגעים לעסקת מכירת חברת שיכון ובינוי מההסתדרות לאריסון ועובדי החברה.



ההחלטה התקבלה על ידי השופט ניסים ישעיה במסגרת הליכי תביעה נגזרת שהוגשה על ידי שטרית וארבעה חברי הסתדרות נוספים נגד חברת אריסון ההסתדרות ובכירים בשיכון ובינוי - עוזי ורדיזר, מנכ"ל החברה, ואפרים צדקה, היו"ר של החברה. בתביעה נטען כי ההסתדרות מכרה את חברת שיכון עובדים במחיר הנמוך משמעותית מהשווי האמיתי שלה. לקראת סוף החודש אמור ורדיזר להעיד בבית המשפט המחוזי במסגרת ההליך המשפטי המתנהל נגדו.



במסגרת הבקשה, דרשו חברי ההסתדרות מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את שלושת הערכות השווי שעמדו לנגד עיניהם במהלך 95' בנוגע לשווי של חברת שיכון ובינוי, וכן דרשו לחשוף את הפרוטוקולים של הישיבות בהסתדרות שבהן התקבלה ההחלטה למכור את החברה.



הבקשה הוגשה לאחר שבית המשפט העליון קבע לאחרונה, במסגרת תובענה ייצוגית שהגיש רו"ח בועז יפעת נגד יבואניות הרכב, כי לתובע ייצוגי יש זכות לקבל מסמכים מהנתבעים כבר בעת ההליך המקדמי של אישור התובענה כייצוגית. השופט ישעיה דחה את הבקשה שלא ניתן במקרה הנוכחי לקבוע כי יש שוויון בין הליך של תביעה ייצוגית לבין הליך של תביעה נגזרת, שבו לתובעים יש זכות עיון במסמכים רק במידה שבית המשפט יאשר להם לנהל את התביעה בשם כל חברי ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully