וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר רבינוביץ': אובדן אמון הציבור ביציבות שיעור המס על רווחי ההון יביא להפחתה דרמטית בגבייה

אמיר טייג

17.8.2003 / 17:14

כך אומר ראש הוועדה שגיבשה את הרפורמה במס על רווחי ההון בתגובה לכוונה להעלות את המס ל-25%; "עצם הדיבור על העלאת שיעור המס על רווחי הון הוא לכשעצמו דוחף ישראלים רבים לבצע תכנוני מס"



"אובדן אמון הציבור ביציבות מערכת המס על רווחי הון בישראל, כפי שמאותת שר האוצר, יביא להפחתה דרמטית בגביית המסים", כך אומר יאיר רבינוביץ', ראש הוועדה שהמליצה על הרפורמה במס. "אי הוודאות לגבי גובה המס על רווחי ההון גורם נזק, גם אם בסופו של דבר ישתנה", אומר רבינוביץ' ומסביר כי רק הדיבורים עשויים לגרום לתחילתם של תכנוני מס ולירידה בגביית מס רווחי ההון.



רבינוביץ' אומר דברים אלו על רקע הכוונות באוצר להעלות את שיעור המס על רווחי הון ל-25% כחלק מהניסיון להקטין את הגירעון הצפוי בשנת 2004.



לגבי הצעתו של השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, להפריד בין מס על פיקדונות ובין מס על ניירות ערך, אומר רבינוביץ' כי "הראיון לפצל בין מרכיב בפיקדונות בשוק ההון ובין מרכיב ניירות הערך יגרום להסטת כספים מאפיק אחד לאפיק אחר, ללא שיביא תועלת מלבד חיסכון במס". לדבריו, "צריך לאותת לשוק כי היציבות במדיניות המס על רווחי ההון תישמר, ובמקביל תמשיך מגמת הפחתת המס על עבודה, כפי שנתניהו התחייב", אומר רבינוביץ'.



"שיעור מס של 15% על ההכנסות הפיננסיות נקבע רק לאחרונה, וזאת לאחר דיונים ארוכים בהשתתפות טובי המומחים. הגענו למסקנה כי זה שיעור המס האופטימלי, אשר מצד אחד לא יעודד תכנוני מס ומצד שני יאפשר גבייה מקסימלית עבור המדינה", אומר רבינוביץ'. "גובה המס חייב להיות ניטרלי בהשפעתו על שוק ההון. הגענו למסקנה כי שיעור הגבוה מ-15% יעודד תכנוני מס אגרסיביים אשר יפגעו בהכנסות המדינה ממיסים", אומר רבינוביץ'.



רבינוביץ' מסביר כי לתכנוני מס קיימת עלות מסוימת, כמו עלות רואי החשבון והעלות הכרוכה בהעברת כספים לחו"ל וכדומה. להערכתו, שיעור מס של 15% מקטין מאוד את התמריץ לבצע תכנוני מס מאחר שגם במסגרת תכנונים מורכבים יש סיכוי למחלוקות מול רשויות המס המקומיות. להערכתו, בעלי ההון ירצו להימנע ממחלוקות אלו כל עוד שיעור המס הוא עד 15%, לפיכך שיעור זה הוא האופטימלי. "העלאת שיעור המס מעבר לרמה זו תגרום לירידה בגבייה", אומר רבינוביץ'.



"כדי שמהלך מסוג זה יעבוד לא מספיק שיעור מס נמוך אלא צריך גם ביטחון ביציבות של גובה המס על רווחי ההון ברמה של 15%", אומר רבינוביץ'. "עצם הדיבור על העלאת שיעור המס על רווחי הון הוא לכשעצמו דוחף ישראלים רבים לבצע תכנוני מס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully