וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ שפיים תובע מהגזבר 8.7 מיליון שקל בגין המעילה

TheMarker

17.8.2003 / 17:30

בתביעה נטען כי היקף המעילה עמד על 14 מיליון שקל כאשר מרבית הכספים נלקחו על ידי יהודה דורון מכספי הנאמנות שניהל עבור הקיבוץ



פרשת המעילה בקיבוץ שפיים מגיעה לביהמ"ש לאחר שקיבוץ שפיים הגיש היום תביעה על סך 8.7 מיליון שקל כנגד יהודה דורון, קטרינה דורון, יזהר ברום, פרופ' יורם קרול והחברות HTS ו-HDO, שבבעלותם.



מכתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עו"ד ארנה לין ושות', עולה כי יהודה דורון שימש כגזבר הקיבוץ במשך 10 שנים עד לשנת 1996, אז החליפו בתפקיד יזהר ברום. בשנים אלה היו דורון וברום מורשי חתימה מטעם הקיבוץ על המחאות ללא הגבלת סכום, וניהלו את כספי הקיבוץ.



מכתב התביעה עולה כי חלקם המכריע של ההמחאות שנמשכו מחשבון הקיבוץ, והופקדו בחשבונותיהם הפרטים של בני הזוג דורון, נחתם ע"י דורון וברום. עוד נטען כי יהודה דורון מעל בכספי שפיים גם באמצעות שתי החברות HTS ו-HDO שהיו בבעלותם של יורם קרול, יזהר ברום ויהודה דורון.



המעילה, כך נטען, התגלתה כאשר המזכירות החדשה של הקיבוץ והגזבר החדש הבחינו במהלך העברת התפקידים באי סדרים הנוגעים לכספי הקיבוץ, שהתרחשו בתקופת כהונתו של יהודה דורון כגזבר הקיבוץ וכאחראי על ניהול הכספים של הקיבוץ. עם גילוי החשדות והממצאים הראשונים פנה הקיבוץ לקבלת ייעוץ משפטי ומקצועי. בדיקות שערך צוות מקצועי של רואי חשבון מטעם משרד ברלב ושות', המתמחה בביצוע חקירות הונאה ומרמה, איששו את החשדות בדבר המעילה.



בתביעה נטען כי במהלך חודש מאי נחתם הסכם בין יהודה דורון, קטרינה דורון וחברת ה.ט.ס שלפיו התחייבו הנ"ל להחזיר לקיבוץ סכום של כ-7.2 מיליון שקל, וכמו כן התחייבו שאין בבעלותם כספים ונכסים אחרים בארץ ובעולם. בני הזוג דורון אף התחייבו שלא לעזוב את הארץ בטרם יקיימו התחייבויותיהם להשיב את כספי המעילה.



אולם מהתביעה עולה כי דורון הפר את ההסכם שנחתם עימו, החזיר רק חלק מהכספים שהתחייב בהסכם להחזיר לקיבוץ, וניסה להסתיר נכסים נוספים שהחזיקו הוא ואשתו בעולם, לרבות וילה בפינלנד בשווי של למעלה מ-200 אלף יורו, וברח מהארץ ביחד עם אשתו לפינלנד.



מכתב התביעה עולה כי המעילה שהיקפה נאמד ב-14 מיליון שקל בוצעה בשתי טכניקות: טכניקת מעילה אחת, בהיקף של כ-5 מיליון שקל, היתה נטילת כספים מחשבונות בנק של הקיבוץ והפקדתם בחשבון פרטי של בני הזוג דורון, תוך ביצוע רישום בספרי הנהלת החשבונות ולפיהם, כביכול, הועברו הסכומים הללו לחשבון נאמנות של הקיבוץ, שהיה רשום על שם יהודה דורון ונוהל בהתאם לכתב מינוי ונאמנות עבור הקיבוץ.



טכניקת מעילה שנייה בהיקף של כ-9 מיליון שקל, כך עולה מהתביעה, היתה נטילת כספים מתוך חשבון הנאמנות שנוהל עבור הקיבוץ ע"י דורון, והעברתו לחשבונם של יהודה וקטרינה דורון באותו סניף בנק, וכן למקומות נוספים. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully